Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 9 oktober 2012

Underbart skönt

Visst hade jag i mina tankar att allt skulle vara ok men det finns alltid en oro. Mammografi är alltid läskigt.
Jag blev så paff när de sa att allt såg jättebra ut, nästan tvivlande på om de var riktigt säkra. De upprepade och sa sedan " men det ÄR ju en bra nyhet" . Jo visst, så jag tyst.
Undrar varför man reagerar så? Under tiden som jag klädde på mig så kände jag hur alla spänningar släppte och jag kunde ta åt mig av vad de sa, att allt såg bra ut.

For och klippte mig efter det, hämtade ut mitt nya pass och köpte en ny resväska.
Väl tillbaka på jobbet hade jag svårt att komma ihåg timmarna innan. Funderade länge på varför frisören kunde vara så dyr, hon tvättade inte ens håret...men det gjorde hon faktiskt. Det kom jag ihåg efter ett tag. Virrig och glad var min status resten av eftermiddagen.

Just nu längtar jag till min invigning av nya passet och resväskan. Det blir en favorit i repris, Kom i form vecka till Turkiet! Åker nästa vecka på söndag. :-) Som jag längtar...

Det ska verkligen bli underbart skönt.
Ha det bra, sov gott.
KRAM

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Ha! Det där känner jag igen. Jag fick ju ett så positivt besked härom sistens men jag blev bara tyst och det verkade nog som att jag inte hörde eller förstod, och så är det kanske. Man är så inställd på att få tråkiga nyheter, eller kanske snarare förberedd, att man inte kan ta goda nyheter till sig på en gång.

    En stor kram får du av mig för att det gick så bra och att för att du ska ut och resa. Det förtjänar du. Sköt om dig.

    SvaraRadera