Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 8 oktober 2012

Bröstkontroll

Har tänkt på det.
När man var ung hade man bröstkontroll mer för att kolla om man över huvudtaget skulle få några. Tonårstiden blev en osäker, trevande prövning av BH storlekar, rätt tröja och ständigt speglande framifrån och profil.

Efter några år var det pojkvännens tur att ta över bröstkontrollen.

Under graviditeten hade jag ingen koll alls, det var bara för mycket att hålla reda på :-) Efteråt var det dottern som skötte om det.
Tidens snabba fart framåt gjorde att man plötsligt glömde bort dem. Självklart fick de en värmande hand ibland och en ny BH.

Plötsligt upptäcktes något ovanligt och konstigt. Det mjuka runda hade blivit lite hårt och knöligt.
Efter operationen och behandlingar så kändes de först äckliga, inte som förr. Men efter ett tag så ville jag nästan inte släppa taget.

Är nöjd med hur jag ser ut nu, gör mina egna kontroller ofta (ibland lite för ofta). För känslan av att förlora dem igen gör ont.

Imorgon är det mammografi undersökning. Är rätt nervös men det ordnar nog sig.

Uppmanar alla att ha koll på sin bröstkontroll!

Det är länge sedan jag skrev men morgondagen påminner om varför jag startade den här bloggen.

På återseende, KRAM


Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Det är positivt att inte skriva här, behovet är inte som förr och det är skönt :)
    Du ska se att det går bra med mammografin!
    Kramar från en bröstsyster i söder;)

    SvaraRadera
  2. Det gick säkert bra idag. Har saknat din blogg och dina fina bilder.
    Hoppas du har haft en bra sommar. Kram Monica i Jämtland.

    SvaraRadera