Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 1 april 2012

Tjejhelg i Stockholm

Det har varit ett ständigt rännande hit och dit den senaste tiden. I helgen var det dags igen, jag och min kära vän L for till Stockholm i fredags.
Vi möttes av lätt snöfall på Arlanda, shit vad trist, det var ju detta vi åkte ifrån.
Lite shopping hann vi med under fredagen, innan det var dags...
Hon hade gett mig en showbiljett i födelsedagspresent, Dirty Dancing på China teatern. Det var en fantastisk show, bra musik och dans. Vi åt en härlig middag innan föreställningen på restaurangen Café Milano, italienskt och smaskigt.

På lördagen tog vi god tid på oss att äta frukost, så vår shoppingtur startades sent. Det är så många olika affärer att man blir helt snurrig, mycket och svårt att välja. Inga stora inköp, men trevligt ändå. Roligt att titta på folk, ta sig tid att fika, inga måsten bara umgås, ströva, prata, skratta, njuta av livet.

Kvällen avslutades med ännu en god middag på SMAK på restaurangen. Nedan syns bilder från mina smaker som jag valde; Krondill, Yuzo, Ingefära, Grön chili och Citron.



Kändes som man rullade tillbaka till hotellet. Hela dagen idag har jag varit mätt.
Kom tillbaka till soliga Luleå vid tre tiden. Härliga sol!
For och handlade lite mjölk och tog en joggingtur (fanns ingen ursäkt, det var ett måste).
En annan kär vän med döttrar tittade förbi på en kopp kaffe. Trevligt surr för en stund.
Jag har haft en underbar helg med en underbar kompis, tack snälla du. Love U!
Solen skiner och jag ler, den värmer mitt hjärta lite extra de dagar jag mår som bäst.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Oj, så trevligt ni verkar ha haft. Det är er väl förunnat :) Kul med en liten storstadsresa så här på vårkanten, synd bara att Kung Bore valde att besöka huvudstaden just när ni var där.

    SvaraRadera
  2. Nice! Hur tyckte du att SMAK var? Har tänkt att jag måste dit, men jag har fått minst sagt blandade recensioner så jag har inte haft brådis.
    Ni verkar haft en trevlig tjejhelg! Kram

    SvaraRadera