Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 22 april 2012

Jag längtar efter "den riktiga" våren

Det verkar finnas oändligt mycket snö, för det tar aldrig slut. Snödrivorna finns kvar, inte mycket töande här inte. Suck...
Ja vet, det finns mycket värre saker än dåligt väder men jag blir på så dåligt humör. Förra helgen stod jag och planterade om sticklingar inomhus medan snön vräkte ner utanför fönstret, vilka kontraster.
Kommer ihåg när jag var sjuk och mådde som sämst, då längtade jag ut till vilket väder som helst. Att få känna kyla, blöt snö, vind, regn och sol var en underbar känsla.
Nu när " livet " är tillbaka glömmer man lätt vad som finns och vad man har och uppskattar. Fast jag måste erkänna att värme och sol är det bästa jag vet. Men NÄR kommer det?
Mina joggingplaner verkar bli uppskjutna hela tiden, medvetet eller ej. Har ett träningsprogram uppsatt på kylskåpet och jag hade tänkt köra igång, men det slutar ju inte snöa. Slask och leriga vägar ( jo jag bor ju på landet) är inget roligt underlag att jogga på, visst går det men motivationen försvann. Fast faktiskt så blev det en runda idag, på asfalten. Lite väl hårt underlag men jag klarade mig runt.
Blomman symboliserar min längtan, men jag får njuta inomhus istället.
Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar