Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 15 november 2011

Jobb och jobb......sedan FEST!

När vi kom hem från vår resa var det bara att återgå till allvaret och jobbet. En fullspäckad vecka eftersom det var bokslut IGEN, hela första veckan i november gick
åt till det. Herregud vad månaderna går fort, man hinner inte alls med. Långa, intensiva dagar, jättetrött.
Måste ändå säga att det går ganska bra att jobba heltid, det blir bättre och bättre. Saknar fortfarande rutiner, har fortfarande "cellgiftshjärna".

Har jag inte jobbat, så har min man och jag planerat min 40 års fest. I helgen (den 12:e) var det dags. Trettiofem festsugna gäster fyllde lokalen. En jättemysig lokal, en gammal stenladugård med stenväggar och golv. Massor med stearinljus (så länge de räckte). Vi hade ordnat med bordsplacering, där alla hade fått ett individuellt uppdrag som skulle utföras under kvällen. Exempel på uppdrag, att torka sin bordsgranne om munnen, skåla om olika inte relevanta saker, kommentera maten m.m. Det blev en riktig s.k. icebreaker.
Är så imponerad över er, att ni tog är an era uppdrag med så stort ansvar. Bra jobbat och så kul det blev.

Alla borden var indelade i lag. Så klart hade vi tävlingar i MUSIK. Älskar sådana lekar och eftersom det var Min fest blev det så. Introlekar, Norsk karaoke, Gissa låt (Finsk humppa) m.m.
God mat, dryck, underbara gäster/ vänner, kunde inte bli så mycket bättre. Jo..en sak, önskar att jag hann prata med alla lite mera, som värdinna är det fullt upp mest hela tiden.

Tror faktiskt att alla tyckte att det var en trevlig fest, vi bidrog med trivsel tillsammans.

Söndagen blev lugn, var inte bakis men fick ont i huvudet. Så pass så att jag drabbades av migrän. Blev hemma från jobbet igår, då både huvud och hals värkte. Hade även hosta. Är hemma idag också, huvudvärken verkar inte riktigt ge med sig, har käkat fler tabletter. Halsen gör ont, är även lite hes. Hoppas på bättring under kvällen, så jag kan åka till jobbet imorgon. Plikten kallar! :-)

Ha en fin kväll, kram

1 kommentar: