Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 26 november 2011

Beroende

Ordet Beroende är väldigt starkt och omfattar så mycket i ens liv.
Man kan vara det av så olika saker; alkohol, nikotin, socker, droger, kaffe, coca cola, sex m.m.
Jag är beroende av min familjs kärlek, att få tjäna pengar ( mer till hus, hem och shopping) av att känna blommornas dofter, av choklad m. m.
När jag var sjuk var jag beroende av mina mediciner, i och för sig även nu om man räknar med mina antihormontabletter.
Under min graviditet var jag beroende av att dagligen inta mineralvatten och pommes frites. Konstigt men sant.
Vad som skapar beroendet är nog hur ofta man utsätter sig för just den saken och vilken känsla den ger. För det mesta ger det en ett lyckorus eller avslappning men det kan även vara näst intill påtvingat ( syftar då på mediciner).
Just nu är jag väldigt inne på spel, inte sådana pengaspel utan Wordfeud. Alfapet i mobiler, jättekul.
Spelar nästan dygnet runt beroende på motspelarnas drag. Helt sjukt.
Apropå det så är det dags för mig att lägga ett ord nu så....
Ha det bra, sov gott kraaam


Skickat från min iPhone







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar