Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 7 augusti 2011

Provtagning imorgon....

Äntligen fick jag ork till att boka upp en provtagningstid. Läkarmötet är den 18:e augusti och de vill att proverna tas en till två veckor innan. Så imorgon kl. 08.30 ska det stickas. Ska kolla upp om jag har några Emla plåster hemma som jag kan nyttja. Har blivit så skör i armvecken efter alla stick under behandlingarna.

Värsta tiden är nu, med bara någon vecka kvar till kontrollen. Jag sover dåligt, är på dåligt humör, lätt till gråt och känner knölar precis överallt. Har semester till veckan så då får vi väl hitta på en massa roliga saker för att lura bort det oroliga.

Har funderingar på att besöka Storforsen, det var så länge sedan. Det är inte bestämt vilken dag, det beror lite på hur varmt det blir. Hundarna ska så klart få följa med och då får det inte vara så höga temperaturer.

Är så sugen på att boka en resa, det är ett special evenemang som sker i slutet av oktober. En perfekt 40års present. :-) Det är precis vad jag behöver, en vecka med avkoppling, motion, god mat, trevligt sällskap..inga cancertankar. Vet dock inte om jag kan få ledigt från mitt jobb, men jag ska fråga iaf.

Idag är det en riktigt slö dag, mycket på grund av den dåliga nattsömnen. Har ingen ork till att fixa. Ska åka och handla lite, sedan blir det nog soffläge med förhoppningsvis en bra film. Det är mycket svalare ute idag så då har jag inte det dåliga samvetet över att jag är inomhus. Gubben jobbar helg så han kommer inte hem förrän efter 18.30 ikväll, men då är han ledig några dagar nästa vecka. :-)

På återseende....
KRAM

4 kommentarer:

  1. Den där jämarns väntetiden. Det skulle vara förbjudet ;)

    Önskar dig en god natts sömn och bra besked på proverna.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Usch va jobbigt. Hur ofta är det kontroller efter den här cirkusen? Jag har min första läkartid 16 augusti, men jag vet inte vad det handlar om, ska så klart ta blodprov, men för övrigt har jag inte en aning...
    Tänker på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är så jobbigt med väntetiderna, all oro och nervositet, usch jag känner med dig men du ska se att det kommer gå bra,
    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på dig extra mycket nu.
    KRAMAR
    Anna-Lena

    SvaraRadera