Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 15 maj 2011

Nystädat..

Det tog några dagar men nu äntligen är jag färdig med min trädgårdsstädning. Alla rabatter och jordgubbsland har fått en upprensning. Tänkte det var lika bra att försöka hinna med detta innan valpen kommer hem till oss. Han skulle säkert vilja hjälpa till men jag tror nog det är bäst om jag fixar det själv. Har hört att valparna är rätt busiga nu, så det är nog tur att det mesta är klart ute.

Till veckan ska jag och min man åka och handla virke. Vi ska lägga trallgolv i mitt nya växthus. Längtar verkligen tills det är klart. Besökte mina plantor i det andra växthuset, de verkar må bra där. Än dröjer det ett tag innan de får komma ut.
Hoppas att solen och värmen kommer tillbaka snart. Det har varit riktigt isande vindar som har kylt oss i några dagar, långkalsongerna har inte fått semester ännu..men snart.

Känner att jag mår så bra när jag får vara ute i trädgården, har saknat det. Förra våren och sommaren var tung, dåligt med ork, ont överallt. Ser fram emot den här, att bara få vara hemma känns helt underbart.

Det blev inte att jag tog några bilder på trädgården idag men här kommer en bild att längta till.


Sköt om er, KRAM

3 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt med en alldeles egen trädgård. Jag längtar också till lite varmare dagar. Kanske kan jag i alla fall ha några krukor med blommor utanför min lägenhet.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Du är sååååå välkommen hem till mig. Här finns mer för dig att göra. :-) Nu är det så jobbigt fuktigt ute och jag får inte så mycket gjort...

    Du är välkommen om du har vägarna förbi även om du inte rensar mina rabatter.....

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  3. Längesedan jag var in på din sida, men nu kikar jag in och beundrar flera bilder sovrummet, trädgårdsbilden din frisyr och tom hundvalpen som jag tyckte var så söt. Lycka till med växthuset!
    KRAMAR
    A-LH

    SvaraRadera