Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 4 maj 2011

Allt bara snurrar på..

Det är länge sedan sist. Hade tänkt skriva ett inlägg redan förra torsdagen men det har inte blivit av. Ibland har jag ingen lust att sitta vid datorn och ibland finns inte ork eller tid.

Hela torsdagen, förra veckan, hade jag väldigt ont i såret efter kirurgin. Hade tänkt gå på Zumba men det var för optimistiskt tänkt. Har haft ont under hela helgen, men nu verkar det släppa. Min man och jag har varit och promenerat och jag känner ingen värk när jag rör på mig ordentligt, så jag är nog redo för Zumba igen.

Vår hund Qipper har haft dambesök igen. Ytterligare en parning är genomförd. Han hade dessutom födelsedag under tiden så det blev en fin present. :-)

Vi var och hälsade på valparna igen. Nu har vi valt ut våran Snoddas. Han är så söt, men det är ju alla. Ska bli roligt att få hem honom om någon vecka. Fler bilder på honom kommer snart.

Valborg firades med fina vänner, god mat och värmande majbrasa. Värme behövdes verkligen för att det var så fruktansvärt kallt ute, och det har det varit ända sedan dess. Ikväll är det minusgrader igen. Så trist.

Har känt mig lite konstig i veckan. Huvudet fungerar inte riktigt som den ska. Är väldigt disträ, svårt med koncentrationen, yr. Vet inte alls vad det beror på. Kanske stress...fast jag tycker inte jag stressar. Men som sagt..allt bara snurrar på, tider, dagar, veckor och år.

Är alldeles för trött för att skriva något bättre, utförligare och intelligentare inlägg, så jag går och sover. Sköt om er kära vänner.

KRAM

3 kommentarer:

  1. Kul att "höra ifrån"dig igen Annika, även om det inte var kul att höra at du inte är -Fit for fight-. Men med allt som hänt så är det väl inte konstigt att kroppen protesterar till slut. Nu är det ju snart helg igen och då får du se till att bara göra det du riktigt känner att du orkar och vill.
    Nu ska jag och "gubben" ta en promis innan middagen.
    Kram och var rädd om dig/ Helen

    SvaraRadera
  2. Det är nog något som "går". :-)
    Har varit snurrig i huvudet hela veckan, huvudvärk, migränflimmer, synstörningar och enorm trötthet.....
    Jag har varit lite orolig för mig själv. Men sen kom jag på att jag dubblerat min dos hjärtmedicin. Aha. Troligtvis anledning till besvär. Kort minne och förvirring är besvär som följt med sedan ett år tillbaks, får väl leva med det.

    Känns det bra att vara av med port-a-caten?

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  3. Viktoria: Det är underbart befriande att vara fri port-a-carten. Lite ömt fortfarande men skönt. Vill inte ha dit den igen. Nix pix.
    kram

    SvaraRadera