Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 5 april 2011

Livet går vidare, tillsammans med härlig vår

Visst är livet fantastiskt och jag känner mig oerhört tacksam över att jag får leva här och nu.
Jag riktigt njuter just nu, tror det är tack vare vårens ankomst. April månad har precis börjat och jag vet att vädret kan vända fort, men det är så det är varje år.
Hela familjen inkluderat hundarna var på pimpelisen i söndags. Solen sken, snön gnistrade och fisken nappade..och släppte. Tyvärr tappade jag en fin öring men min man drog upp en, lagom middag för två. Vi var ute i sex timmar. Fikade, varm choklad och smörgåsar, lyssnade på några måsar och hade det riktigt mysigt tillsammans.

Igår åt jag lunch med två underbara vänner, mina BC systrar. Jättekul att träffa dem, vi har inte setts sedan strålningstiden i Umeå. Tyvärr hade vi en för kort stund tillsammans, men vi hann prata av oss lite iaf. Roligt att se deras frisyrer, härligt att höra dem skratta.

Idag har jag verkligen njutit av livet. Solen har värmt ordentligt. Hundarna och jag tog en promenad sedan satt vi på altan och åt en glass. Ja, de fick också smaka. Fåglarna har börjat kvittra mer intensivt, skatorna bygger bo i en utav våra granar. Några flugor dansade på fönsterbläcket medans snön smälte i takt. Jag slumrade till lite när jag satt lutad mot husväggen. Hoppade till när en av hundarna skällde, mest för att fånga min uppmärksamhet och bjuda upp till lite bus.

Imorgon är en ny dag, regning, solig, snöig, mulet..det spelar inte så stor roll..

Stor kram till er alla.

3 kommentarer:

  1. En kram till dig och tack för allt du delar med dig av. Det finns så mycket att njuta av i livet, men ibland behöver jag påminnas om detta. Det är så lätt att bara rusa på. Du sprider mycket klokhet.
    Ha det gott!
    Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt nu. Även om det idag har varit grått och småsnöat hela dagen så vet man att barmarken och värmen är på G.
    Kram och ha det bra.
    Helen

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig dag! Kram Anna

    SvaraRadera