Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 28 februari 2011

Zumba Rumba Rooomphaaaa

Hej och hå, vad trögt det känns att gå :-)

Lite stel i kroppen, magmusklerna värker och armarna är som spagetti men det gör ingenting, det är värt allt besvär.

Shit, vad jag skakade rumpan igår. Kan inte låta bli att skratta åt mig själv, det måste ha sett riktigt kul ut...hela min kropp vibrerade. Svettigt var det också. Vi var lite drygt 30 personer, som skakade i takt. Mitt ansikte såg ut som en bifftomat på sommargrillen, röd och het.

Det var så kul med Zumba! Tyvärr var kursen fullbokad så jag får vänta till nästa tillfälle. Kursledaren ska se över andra lokaler, det vore kul om hon kunde starta i någon utav byarna i närheten. Får se hur det blir.

Ska självklart pröva på det igen. Är faktiskt förvånad över hur bra jag orkade hänga med. Visst flåsade jag, likt en hanhund efter en löptik, men hann ta igen mig under vattenpauserna. Armarna värkte lite grann, kände att de nästan domnade bort, fick skaka igång dem ordentligt.
Trodde jag skulle ha mer träningsvärk idag men är säker på att det kommer imorgon.

Om ni tillhör dem som tycker om att dansa så rekommenderar jag att ni testar på detta. Det är rytm, höfter, armar och ett härligt tempo.

Ha det gott,
KRAM

3 kommentarer:

  1. Köp kort på Inpuls, de har ständigt zumbapass på schemat - flera i veckan! :-)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jag visste väl att du skulle gilla det!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter hur kul som helst =)! Det kanske kommer till Arjeplog 2021 ;).

    SvaraRadera