Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 16 februari 2011

Supersköna fossingar

Jag går som på moln, lätt och mjukt..nästan dansande.

Hade en "ta hand om dig själv" stund igår. Var på fotbehandling.
Det var väl behövligt och väldigt skönt. Är alldeles för dålig på att ta hand om mina fötter, det känns som jag inte riktigt når dit. :-)
Är det "ålderns" stelhet som begränsar, kanske de där extra kilona eller handlar det bara om prioriteringar? Jag hoppas nog på det sista.

Men som sagt, igår blev det av. Tvättning, skrapning, filning, klippning och skön massage. Fick nästan dåligt samvete att stänga in dem i vinterskorna igen, men temperaturen (-29) just då krävde det.
Väl hemma kunde de få röra sig fritt igen.

Har bestämt mig på att prioritera dem lite bättre. Det märks att de har tagit stryk från cellgiftsbehandlingarna och frys sockarna, de är värda mer omsorg. De måste ju orka med att stötta mig och bära upp min kropp. Stackare...

Nu blir det soffläge en stund och vila både kropp, knopp och fötter innan dottern ska iväg på dansträning.

Sköt om er, KRAM

5 kommentarer:

  1. Härligt!
    Jag ska också prioritera mina fossar snart!
    Det ska bli så skönt!

    SvaraRadera
  2. Så skönt!
    Har också tänkt att jag ska ta mig samman och komma iväg med mina fossingar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att bli ompysslad! Händer minsann inte så ofta här heller...
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Åh va skönt det låter med fotvård! Bra idé :) -29 låter mindre bra för mig, skulle bli ordentligt kallt om skallen just nu :)
    Hade du fryssockar när du fick behandling? Burr...

    Kram från en annan BC patient :)

    SvaraRadera
  5. Åh det lät skönt! Börjar fatisera om när amn får måla tånaglarna och vifta på tårna i sandaletter :*)

    SvaraRadera