Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 22 februari 2011

Fortsatt sjukskriven..

Träffade en jättetrevlig läkare idag. Tyckte att hon förstod mig väl och lyssnade noga. Det var många känslor som kom fram idag, där på kirurgmottagningen. Fick gråta IGEN.
Hon skulle skriva ut några recept till mig, samt även se om jag kunde få komma på en gynundersökning. Har inte varit på någon sådan, ja senaste gången var väl strax innan min första cellgiftsbehandling.
Kommer att få fortsatt sjukskrivning på 50% t.o.m. sista maj. Det känns väldigt bra, lättare att sträva framåt utan att känna press. Kroppen och knoppen måste hänga med.

Vill avsluta med att skicka massor med styrkekramar till en vän som mist sin sambo i helgen. Den här skitcancern hade drabbat honom hårt och jag är så ledsen för min vän och deras lilla dotters sorg och saknad. Jag tänder ett ljus för att hedra hans minne.

KRAM!

6 kommentarer:

  1. Men vad skönt att det gick bra hos läkaren - och att få gråta ibland kan ju vara befriande...
    Fortsätt att kämpa på i din egen takt med jobbet så blir det säkert jättebra! Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Ja, säger som min namne; Skönt att det gick bra och att det kändes tryggt med den nya läkaren. Puss och kram från kusin-vitamin <3

    SvaraRadera
  3. Åh så skönt att höra. Det är ingen lek att ta sig tillbaka minsann! Ta det lugnt. Carpe Diem ;)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Bra att du fick träffa en klok läkare. Skickar varma tankar till din vän som du skriver om som misst sin sambo.
    Sköt om dig!
    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du fick träffa en bra läkare, det är så viktigt. Toppen att du blev sjukskriven 50% så du kan komma igen i lugn och ro.
    Massor av kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Vad bra att det inte är en galen "Försäkringsläkare", som ska ha ut folk i arbete till vilket pris som helst, som du träffat. Passa på att ladda batterierna. Sedan i juni är det väl ändå snart dags för semester och sedan efter den kanske du har mer ork för lite längre dagar. Du hinner jobba full tid så det räcke och blir över - jag lovar;)Kram Clara

    SvaraRadera