Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 25 januari 2011

Mardrömmar igen...

Inatt har varit den värsta på länge. Hade en så fruktansvärt hemsk mardröm.
Jag var på mitt andra återbesök och läkaren gav mig högst två veckor kvar att leva. Hela kroppen var full i cancer och det kändes som jag höll på att kvävas. Fick inte träffa min familj utan skulle vara kvar i Umeå under ständig övervakning. Jag grät och grät och grät...och vaknade av att jag grät. Min man vaknade också och undrade hur det var fatt, kramade om mig, tröstade mig. Först efter en stund när gråten hade stannat upp insåg jag att det bara var en dröm...en väldigt hemsk dröm.

Det som är värst utav det här är att det faktiskt kan hända, det händer i alla fall andra människor. Kanske inte exakt på detta sätt men liknande. Jag känner oerhört starkt för dem och skickar massor med styrkekramar till allihopa.

Det är lätt att få tankarna på snurr när människor åter igen drabbas av cancermonstret, och för min del verkar mardrömmar vara resultatet utav mina omedvetna tankar och rädslor. För jag går inte och grubblar så mycket (tror jag) men tydligen visar drömmarna på annat.

Jag har lämnat ut ett besöksförbud till cancermonstret och sagt till på skarpen " Nu får det vara nog, lämna mig ifred, jag vill inte ha med dig att göra. Stick och brinn!!"

Inatt kommer det att bli mycket bättre, det vet jag.

Ha en skön kväll,
KRAM!


10 kommentarer:

  1. Jag skriker till cancermonstret åt dig jag med!!!! Skit monster!! Detta har hänt mig med. När man känner sig ok och tror att man mår bra så bubblar det upp från ingenstans. Men det var en riktigt otäck dröm måste jag säga.
    Du gör rätt. Säg ifrån och de den sortens drömmar fara och flyga.
    Sov gott inatt.
    Många kramar
    Annika

    SvaraRadera
  2. Sov gott i natt kompis.
    Kanske var därför som jag var vaken i natt, kunde inte sova.

    Kram Lilian

    SvaraRadera
  3. Usch vilken hemsk dröm. Vilken fasa att fastna i en sådan dröm och sedan vakna med den i minne. Hoppas du slipper liknande drömar framöver. Och... jag hjälper dig att skrämma Cancermonstret på flykten!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hoppas du får en skön och mardrömsfri natt !! Jag hade oxå för några veckor sän - flera drömmar på en natt- om att jag hade fått recidiv- och jag var besviken över att jag fick så liten tid utan cancer.
    Jag tror det späglar båda tankar vi trycker undan - samt yttre " stimuli" som sätter tanker igång - mer el mindre medvetet. Väljer att inte lägga någon magisk tolkning i slika drömmar- det bottnar bara i min egen rädsla.
    Många varma kramar
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag skriker också till cancermonstret att hålla sig borta, hoppas du får sova riktigt gott i natt.
    Godnatt och Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  6. Usch, vad otäckt. Cancermonstret får lov att hålla sig borta både i verkligheten och i drömmen!
    /Kuriren-Birgitta

    SvaraRadera
  7. Usch Annika - vilken hemsk dröm. Hoppas verkligen att du får ljuvare drömmar framöver. Det bästa är i alla fall att det är en dröm och att man får vakna upp till en behagligare verklighet än den i drömmen. Håller tummarna för ljuva drömmar i natt för dig - en strand i Thailand kanske.

    SvaraRadera
  8. Vilken tur att du hade maken att krama när du fick ett sånt uppvaknande.

    Sov gott och dröm sött nästa natt!

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  9. Usch, blir själv lite gråtfärdig när jag läser vad du varit med om. Vilken hemsk dröm. Förstår så väl din känsla när du vaknade. Men tänk att du hade någon hos dig som kunde hålla om dig, vilken gåva.

    Nu tycker jag vi tar död på alla spöken och monster, en gång för alla..... (Fast det är lättare sagt än gjort).

    Har du fått svar på din CT förresten?

    Väldigt stoooor kram

    Viktoria

    SvaraRadera