Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 26 december 2010

Julklappsfundering

För ca. ett år sedan skrev jag upp en lista på saker som jag ville göra när mina behandlingar var färdiga. En utav dessa var att tatuera mig. En liten solros, som tecken på min kamp, min framtidstro och mig som person.

Nu har jag chans att förverkliga det, jag fick nämligen det i julklapp från min man och dotter. Så spännande...och lite pirrigt. Är rädd för att det ska ta ont, men med tanke på allt som jag har fått utstå under det här året så kan det nog inte vara värre.

Det svåra i det hela är nog att hitta ett bra motiv. Har kollat lite men kan inte riktigt bestämma mig. Får nog ta med lite olika förslag till tatueraren och sedan konsultera med honom som är expert. Vet inte riktigt när det blir av, vet att det är rätt lång väntetid, men förhoppningsvis om några veckor.

Tidigare har jag sagt att jag aldrig skulle tatuera mig men på något sätt känns detta som en viktig sak. Den här solrosen ska hjälpa mig vidare och framåt.

Jag återkommer när allt är klart.

Imorgon är det jobb igen, julhelgen har gått så fort. Elin sover hos mormor i natt, det var så länge sedan sist. Imorgon, efter mitt jobb, ska Elin och jag på stan, hon och jag har lite julklappar att spendera. :-) Min man har jobbat hela helgen så han ville stanna hemma, vilket jag fullt förstår.

Kramar till er alla..

6 kommentarer:

  1. Vad kul och spännande för dig att kunna förverkliga tatueringen. ska bli spännande att så småningom få se resultatet. Se nu till att verkligen göra det! Solrosen är verkligen en speciell blomma, riktigt vacker och ståtlig.
    Ha en bra jobbdag i morgon!
    // Anna från Huskvarna http://varastark.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Konstigt. Jag ska också göra en liten tatuering som en påminnelse om det som var.
    Dock ingen solros:-)

    SvaraRadera
  3. Det är klart att du ska göra en tatuering! Jag gillar mina och de betyder nåt och gör mig glad när jag tittar på dem. Lycka till!

    /Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag tatuerade mig oxå efteråt! Fast det var meningen före... Men det kändes ännu mer betydelsefullt efter! Jag har min på benet. En ros med ett band med mina kära barns namn. Tycker jättemycket om den! Lycka till med din!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Absolut ett passande motiv till dig! Kul julklapp från familjen, mer personligt kan det ju inte bli :) Kramar och ha det bäst!

    SvaraRadera
  6. Coolt! Ska bli spännande att se!
    Kram

    SvaraRadera