Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 30 december 2010

Du Milde....

Vad jag är TRÖTT!

Tycker inte jag gör något annat än gäspar, har faktiskt inte haft ork att sitta vid datorn ens. Sorry!
Jag jobbar varje vardag och sitter framför datorn hela tiden, vilket innebär att jag faktiskt inte är så sugen på det när jag kommer hem. MEN jag vill blogga, har bara inte haft ork. Vet inte vad det är som gör att jag känner så här.........GÄSP! (igen)

För att pigga upp mig lite var jag och Elin på stan i måndags. Shoppade lite på rea. :-)En jättefin klänning, från märket du Milde.












(bilden är från affären Mosaik i Luleå)

Min man tyckte inte riktigt om den, för mycket hippiestil på den. Men som sagt, det är ju inte han som ska ha på sig klänningen, utan JAG. Blommorna är så sött broderade och den virkade spetskanten gör det lilla extra. Tyget har ett fint fall och är mjukt och skönt. Jag köpte så klart en sjal och ett par tights också. Lite Flower Power passar mig finfint.

Köpte även slalomhjälm och slalomglasögon. Nu gäller det bara att ta sig till backen. Elin har premiäråkt idag. Jag längtar att få pröva mina skidor jag köpte i vintras. Är nybörjare, så det känns extra spännande. Hoppas bara benen orkar med det. Kan tänka mig att det kommer att kännas lite.

Ikväll blir det att åka iväg och handla för morgondagens nyårsafton. Kan avslöja att det blir fisk i år. Vi brukar oftast äta kött så det känns bra med lite förändring.

Året har gått fort. Fasiken, inte undra på att man är trött..efter allt som hänt. Jag kan ändå känna mig rätt glad och nöjd för mig och min familjs skull.

Tänker väldigt mycket på Linda och hennes och familjens kamp. Livet är så orättvist, en del blir drabbade så ofta och så hänsynslöst. Önskar dem massor med styrkekramar och ett Gott Slut tillsammans!

Jag känner mig stolt över mig själv. Att jag har klarat av det här årets prövningar. Jag känner mig glad över min fantastiska familj (man, dotter, mor och svärföräldrar) och alla vänner som
stöttat och hjälpt mig. Jag känner mig inspirerad till att fortsätta leva, måla, resa, jobba. Har många drömmar och några vet jag kommer att slå in. Ska bli spännande att se vilka.

Ha en fin kväll.
KRAMIZ

2 kommentarer:

  1. Jag är så glad att du mår bra, jag önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År och hoppas du snart är pigg igen. Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Gott slut och ett RIKTIGT RIKTIGT Gott Nytt År till dig och din familj Annika.
    Jättekramar från Helen i VLM

    SvaraRadera