Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 21 december 2010

Glöggmys nr.1

(denna bild är lånad)


Är nyss hemkommen efter en härlig eftermiddag och kväll hos goda vänner. Kylan (-20 grader)har åter tagit ett hårt grepp om våra kinder. Jag och Elin fick göra "hoppla-steg" och grimaser för att hålla oss varma. Vi fick faktiskt erbjudande om att åka bil hem men vi ville promenera, trots kylan så var det skönt att röra på sig lite. Månen höll oss sällskap och visade vägen. Trodde att vi skulle få se någon älg stå och mumsa på trädkvistar men de gjorde klokt i att hålla sig mer inåt skogen, där det säkert var varmare.

Hos våra vänner drack vi glögg och mumsade på lussebullar, pepparkakor, skumtomtar( så klart), chokladpraliner och lite bitar Rocky Road (Elin och jag har bakat). Vi hade så trevligt att vi blev kvar på middag. Min käre man jobbar eftermiddag, så vi hade inte så bråttom hem.

Nu har jag värmt upp min kropp med en het dusch och smort in mig med min nya vän, den ekologiska olivoljan. :-)
Fårskinnstofflorna är på, likaså nattlinnet, morgonrock och ett varmt leende.

Har haft rätt ont i benen idag, men den varma duschen mjuknade upp lite. Är inte riktigt vän med den här kylan, den plågar mig för mycket, men jag vet att det vänder..så det är bara att härda ut.

Imorgon jobbar jag sista dagen inför julen, sedan blir det lite ledighet. Dessutom ska jag på glöggmys nr. 2, mer om det imorgon.

Sov gott, KRAM

2 kommentarer:

  1. Det där låter så himla mysigt! Och jag säger som du, kylan är svår att vänja sig med. Jag håller mig inomhus med allt som gör mig varmare. Huvva!

    SvaraRadera
  2. Underbara du! Tack snälla. Ser till att betala in pengarna då jag gör räkningarna efter helgen.
    Det värsta är att jag inte vet om jag kan vänta med att ge bort den tills hennes födelsedag...
    Kanske blir julklapp:-)
    Den är så fin, så fin!
    Tack och god jul!

    SvaraRadera