Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 13 oktober 2010

Plums i bassängen

Igår kväll var jag och testade vattengympa. BCF i Luleå har det varje tisdag. Vi har tillgång till sjukgymnastikens bassäng på Sunderby Sjukhus. Så ljuvligt skönt det var i vattnet. Det kändes mycket märkligt, har inte badat här i Luleå sedan jag var och simmade med en kompis dagen före min operation.

Eftersom vi var en sådan liten grupp (endast 4 stycken) och alla har varit med som samma sak, var det inte lika läskigt. Har inte vågat ta mig till ett offentligt badhus än, det känns lite utlämnande. Ser ju inte likadan ut som tidigare och eftersom jag har varit öppen med min sjukdom kan det kännas som fler "glor" på en, både ont och gott med det. Att de då "glor" på mig när jag har baddräkt känns väl inte så där värst bekvämt direkt.

Åter till gympan. Övningarna tog ca 45 minuter. Ett bra träningspass, roligt och lagom ansträngande. Har inte det bästa flåset, men kan tillägga att de extra kilona gjorde så att jag flöt bra. Alltid något positivt med fet-kroppen. :-) Vi avslutade med en värmande bastu.

Väl hemma var jag helt slut, trött, törstig och så klart hungrig. Det var väldigt frestande att ta en smörgås eller två men jag kunde hålla mig till lite frukt istället.
Somnade rätt tidigt, utan vaggvisa, insomnningstabletter eller sockrad napp.
SKÖNT!
kram

1 kommentar:

  1. Du är duktig du. Och rolig!!!

    Vill också komma igång med träningen men jag är så trött nu när jag jobbar igen. Så svårt att få en balans. Jag vet ju rent intellektuellt att jag blir mindre trött om jag rör på mig, jag ska bara över den där tröskeln.....

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera