Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 1 oktober 2010

Idag startar För Livet 2010 - en månad i Rosa

En ny månad, en ny utmaning och för mig en helt annorlunda Rosa Bandet kampanj. Jag har alltid uppmärksammat dessa kampanjer och följd galans direktsändning m.m. I år blir den här kampanjen extra uppmärksammad p.g.a. att jag själv är delaktig som en av de drabbade. Känns mycket märkligt.

Skrev tidigare att jag anmälde mig till BCF i Norrbotten och den här helgen har vi ett av våra medlemsmöten.
Helex i Luleå hjälper till och visar sitt stöd för Bröstcancerfonden genom att samla in medel under perioden 1-17 oktober. Helex säljer hälsa av olika slag. Genom att delta i olika aktiviteter så bidrar man till den här insamlingen. Läs mer om Helex HÄR.

Idag kommer det att vara en Debatt: "Framtidens bröstcancervård i Norrbotten". Orf. Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, Överläkare, BRO, politiker och representanter för NLL kommer att delta. Efter detta kommer kampanjen inledas genom att Rosa Bandet startas av olika elitidrottare från Luleå samt deltagande företag.
Vi som förening kommer att sälja olika Rosa Bandet produkter under dagen.

Jag ser fram emot att träffa övriga föreningsmedlemmar, höra om verksamheten och bekanta mig med kampanjen. Tror det kommer att bli en mycket givande, känslomässigt överväldigande och trevlig dag. Är nog helt slut till kvällen, men jag tror helt klart att det kommer att vara värt det.

Fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar