Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 6 oktober 2010

Hemska mardrömmar

Har upptäckt att jag har hemskare drömmar nu för tiden. Undrar om det beror på mina antihormontabletter? Jag vet att de kan ge sömnbesvär men det i kombination med svettningar/ vallningar. Vallningarna har inte kommit igång än (tack och lov för det) men känner att jag börjar bli varmare i kroppen.

Sömnbesvär har jag haft under hela min sjukdomstid men utan drömmar, istället har jag vaknat flera gånger per natt. De senaste dagarna har jag haft mardrömmar, den ena värre än den andra. Inatt vaknade jag och storgrät, drömde om en jättestor trafikolycka men mer än tio bilar inblandade samt att Elin, vår dotter var med. Det var så fruktansvärt hemskt.

Just nu känner jag mig helt slut i kroppen, men samtidigt känns det läskigt att sova. Jag vill verkligen inte drömma så hemskt igen. Det gäller att det blir några timmars GOD sömn, för imorgon ska jag till jobbet och arbetsträna lite. Det ska bli så kul att träffa alla.

Önskar er alla en god natt sömn!
KRAM

4 kommentarer:

  1. Hoppas att du sover gott i natt, för det är du värd! Men kanske inte konstigt om du bearbetar dina upplevelser i drömmarna...
    Har läst reportaget i Kuriren och sett er på tv. Jag har t.o.m hängt upp bilden från förstasidan i Kuriren på min arbetsplats, för ni var så fina! Hur ni tittar på varandra gör mig glad! Och det är på nå't sätt så jag hade velat se mig själv & min mamma. Men så blev det inte. För mig känns det också helt rätt att Elin fick vara med i allt som har hänt. Det är jobbigt, men då känner hon att hon räknas. Det tror jag är viktigt. Själv fick jag inte den chansen och det har satt sina spår.
    Tack Annika, för den glädje & livsvisdom du sprider!
    Kram/ Lotta Sundén

    SvaraRadera
  2. Mardrömmar sa du ?!
    I natt mördade jag en- ehhh- häxa? Med ett svärd ! ?? Jag tyckte det var läskig att sticka häxan i magen- men det var henne - eller jag.

    Jag drömmar ooootrolig livlig nu- har altid drömt mycket- haft mardrömmar sen jag var student, men nu mycket livligare- o min man måste väcka meg flera gonger varje natt.

    Om detta är nån tröst vet jag inte.Säkert inte... Men jag lider i allafall med deg- drömmerna är så äkta- riktig hämska !

    Lycka till med detta - har tyvär inga tips som kan hjälpa.
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  3. Usch det låter inte så skoj med mardrömmarna.

    Hoppas du får en god nattsömn i natt

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  4. Hoppas du fick sova bättre i natt och att det gick bra idag. Drömmarna kanske påverkas av hormonerna, jag tänker att när man är gravid (och fullspäckad med hormoner) har man ju ofta mycket drömmar och mardrömmar. Inte kul i alla fall. I natt drömde jag (på tal om graviditet) att jag födde ett tredje barn. Fort gick det att "klämma ut" barnet och lillsyrran var med på förlossningen, inte gubben. Ja, vad man kan svamla på. Kan tänka mig att du pratar en hel del på nätterna nu också när drömmarna är så intensiva.

    SvaraRadera