Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 15 oktober 2010

Fredagsfika..


Det var ett tag sedan jag kände den men idag hälsade den på och sa hej...nämligen fredagskänslan.



Den där känslan av glädje, lättnad, svammel, humor, matprat och helgsnack. Den där känslan som oftast dyker upp redan på morgonen och framförallt på arbetsplatsen. Man kommer till jobbet och möts av glada ansikten, en del kollegor har klätt sig lite extra fint, det är extra god mat till lunch + dessert. Det som förhöjer dagen lite extra är nog FREDAGSFIKAT. Just den där dagen är man (oftast jag) extra fnittrig, så där när man är trött och börjar fnittra, åt allt och ingenting, och kan nästan inte sluta. Man pratar om olika roliga eller tragikomiska händelser och självklart mycket om mat.

När man är hemma på dagarna visar sig fredagsstämningen inte på samma sätt, tycker jag i alla fall.

Idag hade jag bestämt mig för att besöka jobbet vid lunch. Jag var på plats kl. 11.30 så att vi i samlad trupp kunde käka lunch tillsammans på Restaurang Helmers. Förut var det mest vi anställda som åt där, men nu är det många andra som har hittat dit och börjat äta lunch, jättetrevligt.
Arbetstränade lite efter lunchen och ordnade till min arbetsplats. Hade en perfekt avslutning på dagen genom att stanna på fredagsfikat. Vi pratade bland annat om vad som kan hända ifall man äter allt för stark mat och inte kan hantera det. Kan verkligen bli hur tokigt som helst.

Har just nu en skön känsla i kroppen, trött, ont i kroppen men glad. Är så glad över att ha så fina arbetskollegor, utan dem hade jag nog inte haft lika skön stämning varje fredag.

Ikväll blir det väl fredagsmys här hemma.
Hmmm...undrar hur det kommer att gå egentligen..jag har ju bestämt mig för att gå ned lite i vikt..och vad gör jag..jo jag pratar bara om sådant man kan äta hela tiden, fast det går ju att styra mängden eller...

Ha en skön fredag allihopa, KRAM!

3 kommentarer:

  1. Jamen jag vet! Fördelen med att jobba är fredagskänslan (förutom en hel massa andra fördelar förstås).

    Har röstat på dig, hoppas att du vinner!

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera
  2. Vikten är sekundär Annika, en sak i taget...njut av din tillvaro, mysiga kollegor på jobbet, god mat och glada skratt and take it piece by piece..!
    När du väl är i en bra balans så försvinner nog ett par kilo av bara farten, dessutom är du så vacker som du är!

    Kram, Helena

    SvaraRadera
  3. Godlördag Annika!
    Jag har naturligtvis röstat på din blogg, du är verkligen värd att vinna!
    Sedan repotaget i Kuriren har jag "hälsat på" hos dig varje dag via bloggen. Så fina ni var, man kunde riktigt ta på kärleken mellan Elin och dig.
    Jag tänkte på att för er del så har ju ert efternamn en verklig innebörd på alla sätt.

    Om du saknar promenadsällskap någon dag under veckorna så följer jag gärna med, jag är ju hemma för det mesta

    Kram/Anna-Lena (Freds mamma)

    SvaraRadera