Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 2 oktober 2010

"Film-stjärna" för en god sak

Det var med skräckblandad förtjusning jag kollade på web-tv imorse. Kan som inte fatta att det var JAG jag såg. Reportaget handlar om barn och föräldrar, filmen heter "När mamma blev sjuk i bröstcancer" och kan just nu ses på Norrbotten Kurirens hemsida eller HÄR.

Jag har en konstig känsla i kroppen idag, får gång på gång påminna mig om vad som har hänt den största delen av det här året, kan inte fatta att JAG har varit med om så mycket. Inte bara jag utan hela familjen, min mamma, svärföräldrar, kompisar m.fl. har varit med på den här "resan". Är det bra eller dåligt med denna, utspridda minnesförlust? Är det kroppens sätt att försvara sig eller kommer det att "smälla" till snart? Vissa saker kommer jag ihåg, så till viss del vet jag att jag har varit sjuk. Behandlingar och biverkningar har satt för djupa sår för att raderas ut.

Jag är glad att jag står här idag och jag är glad att jag har världens finaste familj och dotter. Tillsammans har vi klarat av mycket och tillsammans ska vi fortsätta leva.

Kram till er alla

9 kommentarer:

  1. Fantastiskt reportage!!! Både rörande och hoppfullt, satt med tårar i ögonen när ni berättade om den svåra tiden. Både du och Elin var fantastiskt duktiga, jag är grymt imponerad. Nu måste jag fixa tidningen så jag får läsa mer. Allt gott, ha det bäst och kramar från kussen.

    SvaraRadera
  2. Åh, satt med tårar i ögonen, så himla fint reportage och så fantastiskt fin Elin är, ni är fina båda två.

    KRAMAR från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Vill kommentera i min blogg.

    All värme och kärlek till dig och din familj.

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Annika för att du delar med dig! Så starkt att höra er berättelse, så bra beskrivet av dig och din dotter! Jag följer din blogg ofta och känner igen så mycket av det du beskriver eftersom även jag är Bröstcancerdrabbad (även jag har Nisse som doktor).

    SvaraRadera
  5. Annika, nu ligger det skrivna reportaget också på nätet. Länk:
    http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5563941
    /Birgitta L Wiik

    SvaraRadera
  6. Vilket fint reportage o vilken tröst till alla
    som drabbats som dej o du har vad jag förstår en fin familj o de är också viktigt en sådan gång.Må så gott alla önskar Alva.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med dom andra.Vilket fint reportage och vad duktiga ni var/är.
    Även mina ögon stod fulla med tårar. Nu önskar jag dig och din familj allt gott och lycka till med jobbet när du nu börjar om.
    Bamsejättekramar från Helen

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken fin och klok liten flicka du har!!!
    Väldigt snygg är du i ditt hår.... tycker jag känner igen frisyren? :-)

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera