Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 19 oktober 2010

Ordning på tabletterna




Jag har så fruktansvärt dåligt minne. Fast det förtillfället endast är en sorts tabletter så har jag ändå svårt att komma ihåg om jag har tagit dem eller inte. Eftersom de är ljuskänsliga så ska man förvara dem i sin förpackning, annars hade jag lagt in dem i min dosett. Då kom jag på en fiffig lösning med att märka upp varje tablett på förpackningen med en veckodag. På så sätt borde jag rimligtvis veta om jag har tagit dagens dos. Dessutom så blir jag ju varse om jag har glömt bort en hel dag. :-)

Kram och sov gott!

4 kommentarer:

  1. Jepp - kanon ide ! Den tar jag nu øver ! Hade ingen aning att dom var ljuskænsliga......
    Så kul att du kunde forstå min norska : )
    Klem Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jag har ätit Arimidex i fem år. Slutade i söndags:-))
    Dom var märkta med dagarna. Ganska bra. Minnet är inget vidare
    från början. Men det blir bättre och bättre.
    Kram från Monica.

    SvaraRadera
  3. Hej Annika! Jag tycker du ska kontakta tillverkarna av medicinen och be dem märka med veckodag. Eftersom en biverkning av medicineringen blir problem med minnet, borde de vara intresserade. Kanske du kan få lite royalties (eller vad man nu kallar det i medicinvärlden) för att du kommit med en sådan smart idé?

    SvaraRadera
  4. Smart och enkel lösning! Det borde naturligtvis tillverkarna kommit på själva.

    SvaraRadera