Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 16 augusti 2010

Utseende

Har börjat få ont i mitt högra knä. Är hemkommen efter en prommis tillsammans med en BC kompis. Vi gick runt friluftsområdet Stadsliden här i Umeå. Kan hända att jag har överansträngt mig. Det blev ju en hel del promenader förra veckan. Men det är så j-a typiskt. Just när jag har börjat få rutin på promenaderna så ska det börja krångla med någon annan kroppsdel. Suck!
Det strålar och sticker runt knät men även i höften. Nåväl det är väl bara att bita ihop, se om det hjälper med fortsatt motion..om inte blir det väl ett snack med läkare igen.

Prövade olika byxor i helgen som hängde i min garderob, fy vad trist. Ett par av alla dem passade. Blir så less på att jag inte minskar i vikt, trots god kost och motion. Tydligen verkar det vara så för de andra tjejerna också, det tar ett tag innan svullnaden och vätskan försvinner som man samlade på sig efter cellgiftsbehandlingarna.
Tur att det fortfarande är mode med tights men jag är skitless att använda sådana.
Självklart får jag ju skylla mig själv, jag unnar ju mig lite för mycket god mat och dryck ibland. :-)

Varför ska det vara så jäkla svårt? Det allra viktigaste är ju att jag blir frisk, utseendet är mindre viktigt men för mig har det ändå betytt en hel del. Var inte smal innan cancern och kommer inte att bli det nu heller men jag önskar att jag iaf skulle gå tillbaka till hur jag såg ut innan. Sjukdommen i sig och dess effekter med operation och biverkningar gör så att kroppen har förändrats.
Vill inte att detta ska göra mig deprimerad så jag försöker mitt bästa för att se snygg och fin ut.

Mår man bra så speglar det av sig på det yttre.

Apropå att må bra...idag var jag och några BC kompisar iväg och inhandlade lite vin, ost och kex till vår (nu mera) traditionella vin och ostkväll på tisdagar. Så jag får nog ha tights ett tag till. :-)

4 kommentarer:

  1. Du passar bra i tights så det är inga problem, vikten får du ta sedan när kroppen hämtat sig mer. Sedan är du alltid söt oavsett vikt, hår, ögonbryn eller fransar! Det är din underbara personlighet som syns framför allt:) Ha det bäst gumman, hoppas att du får trevligt med besöket i morgon. Kramar till bästa Annika!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig träffat dej men det jag lärt känna här via bloggen och cancerlandet så är du en underbar person med ett stort fint inre, har man hamnat i denna världen så betyder utsidan inte lika mycket mer, jag tycker man fått en ödmjukare syn på livet och det kan bara komma inifrån.
    Tajts är skönt:)
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Oj, vad jag känner igen mig i det här med att vantrivas med sin vikt. Var heller inte smal innan cellgifter och hormonbehandling, men så här illa var det inte. Går också jämt i tights. Vill inte köpa nya jeans.....

    Kram
    VIktoria

    SvaraRadera
  4. Vad ni är gulliga! Visst kan man se andra positiva egenskaper om sig själv under en sådan här situation. Insidan ÄR viktigare och visst är tights skönt.

    kram på er alla

    SvaraRadera