Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 26 augusti 2010

Skit också

Ytterligare en behandling blev inställd. Maskinen är fortfarande trasig och det tar tid för serviceteknikerna att få reservdelar. Personalen är så klart väldigt ledsna över det här och tycker det är jobbigt när de inte kan ge klara besked när allt är fixat och klart. För mig innebär detta att jag måste åka ned en extra vecka, måndag och tisdag (vecka 36) för att kunna bli klar. Synd att de inte är helt säkra om imorgon, annars hade jag haft möjlighet att åka hem redan idag.

Det positiva är så klart att jag får träffa mina kompisar och känna trygghet från personalen men jag är så less att bo på hotellet och åka buss. Jag vill vara med min familj.

Har inte fått tid hos läkaren än men jag vet att han har haft en hel del akuta ärenden som måste gå före. Är helt säker på att jag får träffa honom nästa vecka.

Alltid denna väntan, fortsättning följer.....

2 kommentarer:

  1. Jag lider med dig. Min strålning blev klar en vecka senare än vad var meningen. Pga att maskinen gick sönder gång på gång. I och med att det för lång uppehåll fick jag en extra strålbehandling. Ett tag kändes det som om det aldrig skulle ta slut. Tråkigt var det, men jag kan tänka mig hur jobbigt du tycker det är, som måste bo borta i veckorna för att genomföra det. Jag har ju i alla fall bara 15 minuter till sjukhuset......

    Stor kram till dig, och pyssla på!!!

    Viktoria

    SvaraRadera
  2. Trist att du måste ner några extradagar. Hoppas att allt är lagat till i morgon så du får en tid (en tidig förstås, så du hinner umgås mer med make och dotter). Roligt att höra att det går bra med pysslet, spännande att se resultaten. Ha det bäst och kramar <3

    SvaraRadera