Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 24 juni 2010

Mitt halsont är borta :-)

Äntligen känns halsen ok. Det var så skönt med en promenad igår kväll. Jag behövde det verkligen. Kul att komma igång med promenaderna igen, fast jag har rejält ont i benen idag (både träningsvärk och vanlig värk). Sover dåligt igen, men det beror på många olika faktorer t.ex. värme, ljuset, nästäppa, snarkningar (min mans, hundens och även mina)att jag pratar i sömnen, benvärk och klåda. Den lilla sömnen gör inte så mycket, har tid att vila på dagarna.

Idag är det riktigt sommarväder. Dottern med kompis sprang genom vattenspridaren tidigare. De tjöt av skratt när det kalla vattnet krockade mot deras varma hud. En svalkande isglass i solstolen blev belöningen efteråt.
Qipper fick sig också en svalkande dusch, han älskar det.

Själv har jag tagit hand om mina odlingar, har tyvärr drabbats av skadeinsekter på några tomatplantor. Får se hur det går med dem, det är sådant som händer ibland.

Nu blir det lite stekt pannkaka och jordgubbssylt till lunch.

Hoppas ni alla andra får känna av sommarvärmen idag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar