Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 26 maj 2010

Tunga skyar och tunga ben

Det har nu gått en vecka sedan jag kom hem från NUS. Har inte riktigt fattat än att jag är klar med cellgifterna.

Fast tanken gnager angående oron om det verkligen var "sista cellgiftsbehandlingen" så känner jag en lättnad. För det var i alla fall den sista enligt planerna. Nu kan jag ägna min tid åt att återhämta mig, vara med familj och vänner innan min strålbehandling startar.

I lördags så tog jag mina sista mediciner förutom tabletterna för magkatarr som jag tar kontinuerligt. Har mått relativt bra men mina ben blir allt tyngre och tyngre, allt enligt tidigare mönster..men de värker rätt mycket nu. Som vanligt har jag ändå svårt att sitta eller ligga still allt för länge, utan måste upp och röra på mig. Sömnen är rätt ok. Testade en sömntablett tidigare och visst gav det resultat. Eftersom jag är en livsnjutare och tar gärna ett glas vin till maten..nu inte varje dag..så har jag föredragit ett glas rött istället för insomningstablett, eftersom det inte går att kombinera.

Förra veckans varma sköna väder har blivit utbytt mot regn och kalla vindar, men regntunga skyar stoppar mig inte. Tog en skön promenad i går morse efter att dotter och man åkt till skola och arbete. Jag insöp den fantastiska doften av hägg, balsampoppel, regn och björklöv, fick en rejäl energikick.

Min kära mor är på besök igen och bidrar med hennes husmorstjänster och trevliga sällskap.

I växthuset växer det så det knakar. Har tagit en liten stund varje dag och skolat om någon planta. Det börjar bli riktigt fullt därinne. Har så smått börjat härda av några blommor, nu är det inte så länge kvar tills de får komma ut på heltid.

Ibland känner jag mig nere men för det mesta är jag vid gott mod. Jag fortsätter mitt positiva sätt och njuter av det lilla. Det finns ju så många saker att bli glad av.

3 kommentarer:

  1. Vad jag önskar att du fick känna dig riktigt pigg och kunde springa runt på lätta ben.
    Tycker du är duktig och stark som orkar hålla humöret uppe.
    Kul att du har intresse för trädgård och blommor,då det verkar ge dig en stund att tänka på nåt annat.
    Önskar jag hade ett något litet intresse för mina rabatter eftersom dom verkligen skulle behöva en omvårdande hand. Ser för eländigt ut. Men om ett tag när blommorna kommit upp så syns inte ogräset. = )
    Ha det så gott, kram
    Helen

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det härligt med alla goda dofter. Häggen är ju en favorit! Passa på att njut! Ha det bäst, kramar!

    SvaraRadera
  3. Jättefint skrivet om dina tankar och känslor. Håller fullständigt med.Modet och viljan är det som håller oss uppe. Men våra barn får vi inte glömma dom tar tid och uppmärksamhet vilket får oss att orka.
    Det var jätte trevligt sist oxå. Saknar dig jätte mycket. Tycker du är en fantastisk trevlig kompis. Men vi ska träffas så snart vi är piggare.
    Ha det så gott
    Kramar Catarina

    SvaraRadera