Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 24 maj 2010

Fantastiska minnen och vänner...



I helgen har hela familjen varit iväg på en liten tripp och besökt ett par goa vänner till oss. En helg som fick sitt tema på minnen och nostalgi.
Vår dotter som är 11 år närmar sig sakta men säkert både pubertet och tonårstider, vilket blev ett samtal under vår promenad under lördagen. Jag och min barndomsvän började även prata om vår ungdomstid, vad vi gjorde på fritiden, sommarloven, resor m.m.

Efter alla dessa år som gott så är det ju inte konstigt att man hinner glömma, eller rättare sagt inte haft tid att tänka tillbaka. Ju mer vi pratade desto mer minnen bubblade upp. När vi var åter vid huset tog vi en titt i flera gamla fotoalbum, det var så kul. Vi var helt eniga om att vi ändå hade hunnit med en hel del under den tiden.

Senare på kvällen, efter middagen satt vi och lyssnade på musik. En återkommande sak som sker när vi träffas är "musikgissningsleken". Någon utav oss spelar intron eller ibland hela musikstycken och vi andra får gissa vilken artist eller låt det är. Även här kom vi in på den "gamla goda tiden" då man antingen var hårdrockare eller synthare, Noice eller Gyllene Tider m.m. Klockan blev sen när vi till slut gick och la oss.

En fantastiskt trevlig helg har vi haft tillsammans, tack snälla ni för den här gången.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag blir alldeles varm då jag läser detta. Åh, så viktigt och roligt att ha goda vänner. Underbart! Vad kul att du orkade hälsa på, ni verkar ha haft det skoj.
    Jag hoppas verkligen att vi hinner ses innan du åker till Umeå i sommar, jag hör av mig och så får vi se om din dagsform passar. /KramiZar i massor från Kusin vitamin.

    SvaraRadera
  2. Hej Annika. Vad roligt att du vill följa min blogg, det glädjer mig, så nu följer jag din också. Ta väl hand om dig ovh fortsätt njuta av livet! Cyberkram

    SvaraRadera