Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 13 maj 2010

Träningsvärk....så skönt


Imorse när jag steg upp upptäckte jag att jag hade fått träningsvärk. Vilken härlig känsla!

Det känns så skönt att det finns olika slags muskelvärk, den som jag nu normalt drabbas av på grund av medicinerna och den här som kändes imorse som var ett resultat av det lilla trädgårdsarbete som jag utfört.

Igår stod jag böjd över en rabatt och gjorde "vår". Det var en hel del löv och kvistar som skulle bort. Lårens baksida är lagom "möra" idag. Både jag och min man är älskare av sten, ni kan tänka er hur mycket som hade kilat sig fast där. Det gör inget, man rensar på våren sen är det fint hela sommaren (förtom något envist ogräs som lyckas dyka upp ibland.



Tror hela grannskapet känner igen min rumpa :-), eller iaf bakre sidan av min kropp. Oftast, nästan hela sommaren rensar jag ogräs, plockar vissna blommor eller planterar. Jag borde kanske måla ett ansikte på flinten, så de får ett leende mot sig också. :-).

Det blev inte så mycket krattning men tillräckligt för att göra mina armar lite ömma. Skit samma, det var det värt.

För övrigt känns kroppen mycket bättre. Min förbättrade sömn har gjort undervärk mot den i övrigt. Enda problemet som är kvar är magkatarren. Trodde den var ok så jag slutade ta mina tabletter, men igår fick jag en attack igen så det var bara att knapra piller igen.

Nu väntar solen på mig därute, vi ses, kram.

1 kommentar: