Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 16 maj 2010

Summering..

Vet inte vad det är med mig...jag har inte skrivit på jättelänge nu så det får bli en kort summering av den toppensköna Kristihimmelsfärdshelgen.

Torsdagkväll blev jättetrevlig med goa vänner. Vi grillade fläskfilé och lax. Lite grönsallad och bulgursallad med mynta, tomat, rödlök, gurka, persilja och citron. Gott rosé och vitt vin till detta. Allt avslutades med en härlig kladdkaka, grädde och hjortronlikör. Ah, så ljuvligt.

Hela helgen har varit varm och solig. Vet att man inte ska klaga men temperaturen har visat på över 30 grader varmt på vår altan. Vår dotter som har varit på dansfestival i Göteborg hela helgen fick känna på regn och blåst, vilken otur.

Till veckan är det min sista cellgiftsbehandling, det känns riktigt skönt. För att fira detta gick min man och jag på bio på fredagskvällen. Vi såg den nya Robin Hood filmen. Den var sevärd, om man gillar krig med svärd och pilbågar...och snygga karlar :-). Vi avslutade kvällen med en sen middag på Allstar. Det var riktigt varmt, 21 grader. Det var skön försommarstämning på Luleås gator. De få uteserveringar som har öppnat var fullbelagda. Alla var på strålande humör. Det kom ett kraftigt åskväder senare, med både blixtar och dunder.

Lördagen tillbringade vi på Grans Naturbruksskola. Det var hundutställning. Vi ställde vår yngre vovve Qipper. Han fick äntligen ett tredje cert och är nu utställningschampion. Grattis Qipper! Vi träffade många bekanta på plats, bl.a. våra vänner från Arjeplog. Vi köpte hämtmat och avnjöt den hemma på altanen. Ännu en het dag. Min man som envisas med att inte smörja in sig med solskyddsfaktor brände sig i nacken. Han ser numera ut som en polkagris eftersom halsbanden och t-shirten har gjort den röd och vit randig. Eftersom kvällen var så fantastiskt härlig tog vi en långpromenad.

Söndagen har varit jättevarm. Har grejat med lite av varje innan jag åkte och hämtade vår älskade dotter och vår granne på Luleå Airport. Så roligt att se dem. Många pussar och kramar blev det från min lilla dotter. De har haft det jätte bra i Göteborg trots det dåliga vädret.

Kvällen har avslutats med middag på altanen och just nu sitter jag och skriver på loggen. Den här helgen har varit jättehärlig. Imorgon åker jag till Umeå igen. Ska få min sista cellgiftsbehandling. Känns skönt att ett av delmålen är avklarade snart. Hoppas att alla värden är ok. Har upptäckt att jag är svullen runt min venport. Är rädd att den ska ställa till problem med proverna. Blev lite misstänksam på att det kan vara en infektion men jag har ju inge feber. På så vis är det ju tur att jag åker imorgon så att de får kolla upp det.

Mår annars toppen för tillfället. Trött och lite ont i kroppen men inget farligt. Min kompis från Piteå ska ned imorgon också så än en gång får vi sällskap. Trevligt!

Ojdå, det blev inte så kort sammanfattning men så blir det ibland.

Jag lovar att återkomma när jag är hemma igen. Kram till er alla.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att höra att du haft en bra helg.
    Här i VLM har det också varit en skön helg.Vilket underbart väder,ja förutom åsk och regnskuren som drog förbi härom natten.
    Fixade till ute på vår altan i tordags,var inte hemma på fredag men lördag och söndag har de flesta måltider intagits därute.Och i går kväll var en kompis här så vi satt och surrade och drack vin därute. Fick slå igång infran efter ett tag,ute skulle vi sitta.
    Sen har vi krattat och krattat och krattat, så nu är det fint.
    Hoppas det går bra i Umeå.
    Kram från Helen

    SvaraRadera
  2. Hej Helen,
    Du verkar ha haft en toppenhelg du med. Så kul att du skiver på min blogg, du piggar upp min tillvaro, tack för det. Visst är det härligt att tiden för mat coh vin på altanen är kommen, helt underbart. kram och tack.. :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Annika! Skönt att läsa att din helg varit bra. Det har den även varit hos oss. Jag har haft mamma och syster här i helg. Imorgon åker jag till Varberg på två dagars föreläsningar om anhörigstöd, ska bli spännande.. Jag önskar dig Lycka till på din sista cellgiftsbehandling. Du har gjort det riktigt bra... Skönt att du fått hem dottern. KRAMAR A-L

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Låter som en underbar helg, GRATTIS till Qippers CHAMPION-titel. Vi i Skåne har ca 8-10 grader, regn, regn och lite regn....:-(
    Önskar dej Lycka till med sista behandlingen, antar att det är jätteskönt;-)
    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera