Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 11 april 2010

Inte så illa ändå

Visst blev det en film där på morgonkvisten. Kanske inte den bästa jag sett men lättsam, halvrolig, dramatisk och tidsfördrivande.

Min man steg upp lite senare, vi hann äta lite frukost tillsammans innan han drog iväg söderut (Västerbotten) till tävlingarna.
Som jag skrev tidigare så kände jag mig lite speedad men ändå inte i form, illamående och trött. Hade väldigt svårt att fokusera. Vädret på lördagen var trist, och jag hade inte ork att ta en promenad. Fick hjälp utav mamma att flytta om några möbler i vardagsrummet så jag får plats med mina frö sådder.

Vi såg en film och slappade i soffan, höll nästan på att somna. Dottern kom hem efter att ha övernattat hos en kompis. Jag gick och la mig i sängen, och till min förvåning lyckades jag somna och sov i 1,5 timme. Så underbart, behövde det så väl.
En underbar lasagne till middag och sedan forsatte kvällen i soffan. Hade hela tiden en liten klump i halsen och molande värk i magen, men mineralvatten gjorde susen.

Sov jättebra hela natten till idag, förutom några kisspauser (ni vet mineralvattnet):-). Solen sken på klarblå himmel, ett så underbart uppvaknande. Mamma, dotter, hundarna och jag tog oss en skön prommis innan lunch. Tillbringade några timmar hos min kusin på eftermiddagen. Ett härligt fotvårdsparty mjukade upp både fötter och humör. Gott fika och trevligt sällskap. Min kära mor fick lift hem tillsammans med en annan kusin till mig. Som vanligt var huset i tipp topp, med mat i kylen, städat och tvättat. TACK snälla mamma!

En utav mina vänner kom förbi en stund nu på kvällskvisten, vi satt och pratade och hade det trevligt. Min man kom hem för en stund sedan utan framgång från sina tävlingar. Tråkigt, men så är det ibland, bättre lycka nästan gång.

Den här dagen har varit superskön, jag kan tillägga fler positiva händelser till agendan vilket har gett mig kraft och energi:
Solsken
Värme
Motion
Social samvaro
Omsorg - både från vänner och för mina fötter

Jag är så tacksam för alla mina dagar men dagar som den här är extra uppskattade.
Nu ska jag och min dotter se en film tillsammans och bara mysa. Jag är fortfarande inte helt ok, men jag mår mycket bättre och det är nog tack vare denna supersköna Söndag.

2 kommentarer:

  1. Va bra att du mår bättre.Tänker på dig. Jag ordnar mina tabletter (håller med om att det är överkurs att hålla reda på mediciners namn när dom är många puh)i en sån där pensionärsask ;) alltså en sån med fack för alla dagar. Funkar jätte bra. Ja, visst var gårdagen underbar med solsken och värme. Tänk att vädret kan ge en så mycket energi. Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre o är glad för din del att
    du har en underbar mamma som hjälper o stöttar dej.Hoppas att du får må bra i fortsättningen.
    Kram från Alva.

    SvaraRadera