Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 26 april 2010

Danssugen



Häromdagen fick jag lust att byta gardiner i köket. Jag plockade bort allt från fönsterbrädorna och tog ned de gamla gardinerna. Vet inte hur det är för er, men jag föredrar att använda vatten med lite diskmedel samt fönsterskrapa, våt och torr trasa när jag putsar. Den metoden kräver lite utrymme men jag tycker fönstren blir så fina. Det brukar i vanliga fall bli det...men inte den här gången.

Putsa fönster tillhör väl inte min favorit sysselsättning, så att pigga upp det hela satte jag på stereon med massor med skön musik. Herregud, vad det började sprattla i kroppen..ni vet så där lyckligt rytmisk som bara bra musik kan framkalla. Hur lätt tror ni att det var att få jämnt och fläckfritt på fönsterrutorna när hela kroppen ville dansa istället? Det var bara att ta en paus och dansa klart innan jag kunde fortsätta. Upptäckte när alla fönstren var gjorda att de två första rutorna var bara att putsa om, det fanns inget alternativ om det var tänkt att jag skulle kunna titta ut också.

Det där med att dansa klart, så är jag fortfarande inte klar. Till alla er som känner mig så vet ni att jag kan hålla på ett bra tag. Sen är det ju så att det går inte att vara still när man hör bra musik, antingen så vickar man på tårna, trummar på knäna, knäpper fingrarna, viftar på armarna eller låter hela kroppen röra på sig..det beror på vad man känner för. Jag var i alla fall väldigt danssugen.

Apropå dans, så var vi igår och tittade på alla flyttfåglar. Det finns massor med fåglar som är extra danssugna så här på våren, bland annat tranorna. Självklart förstår jag dem, de är ju mitt i ett jättestort disco. Bra musik och hur många tjej och killfåglar som väntar på att bli uppbjudna. En del valde att stå i baren(vattensamlingen) och skråla.

Man behöver faktiskt inte gå ut på nattklubb för att dansa, det går jättebra att dansa i köket också, men mitt tips till er alla är; putsa inte fönster samtidigt.

Swing it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar