Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 18 mars 2010

Rödrosiga kinder...



Så här ser jag ut nu dagen efter. Jag har varken sminkat mig eller varit ute för mycket i solen. Rodnaden kommer att bli värre imorgon. Det hettar en hel del och sprider sig mot halsen och bröstkorgen.
Detta var sista omgången med Herceptin och Taxotere preparaten. Om tre veckor kommer jag att påbörja mina FEC kurer som omfattar tre cytostatika. Givetvis kommer även de att ge biverkningar, framförallt illamående, trög mage och svampinfektioner. Har ju klarat mig undan illamående tidigare och hoppas att jag även gör det när jag får dessa.

Jag frågade min läkare angående strålingen, om de kör på som vanligt även under sommaren. Självklart kör de på som vanligt, vilket innebär att om allt flyter på med cellgifterna, så kommer jag att tillbringa hela juli och halva augusti nere i Umeå.
FAN säger jag bara. Är så ledsen över det. Bästa tiden på året. Visst jag får komma hem på helgerna och självklart måste jag ta detta, det är ju för mitt eget bästa men det känns väldigt väldigt tråkigt. Jag vill ju vara hemma och vara med min familj under deras semester, känna doften av blommorna i trädgården, rensa ogräs, äta egenodlade grönsaker varje dag, träffa kompisar m.m. Tänker på min dotter och hennes sommarlov, hur det ska bli..
Vet att familjen kan besöka mig där nere och förhoppningsvis kanske en och annan kompis. Strålningen inklusive av och påklädning tar allt som allt 10-15 minuter, resten är ledig tid. Kommer garanterat att få många nya underbara vänner som också får strålning, så jag blir inte ensam men jag kommer att sakna alla er andra.

Nåväl, det måste gå, fast det känns eländigt. Vi får göra det bästa av situationen när den väl kommer.

6 kommentarer:

  1. Tycker du är söt som du är.Och idag kan du väl låtsas att det är friskhets rosor på kinderna. =)Hoppas sviterna av behandlingen inte blir allra värst.
    Förstår att sommarens aktiviteter inte känns allt för skoj,man vill ju verkligen vara med familjen och mysa alla lediga dagar.
    Jag håller tummarna för att det ändå kommer att bli en varm, solig och skön sommar både för dig, mig och alla andra.
    Kram Helen VLM

    SvaraRadera
  2. Det finns tydligen några bra handelsträdgårdar i Umeå. Jag kommer ner så kan vi fara tillsammans och kika på lite ögongodis. När du inte kan tillbringa tid i trädgården hemma så får man besöka substitut! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vilken underbar tavla!!!

    Oj, det är intresant men lite skrämmande att läsa om behandlingen. Du är så söt där med Fido =0), bara inte Jonas blir avis.
    Jag saknar min trädgård också så jag förstår din känsla. Men tänk på all den tid du kan rita och planera hur du vill ändra i trädgården till sommaren 2011! Då kan du själv hugga i så svetten lackar.Det blir nog helt klart ett annorlunda sommarlov för Elin men ni löser det nog på bästa sätt. Umeå har kanske mycket kul att bjuda på och nya vänner tillför mycket.

    Nu måste jag packa klart för i morgon, mycket kärlek till dig och din fam. Puss på örat!/ Sara

    SvaraRadera
  4. Tack kära ni för alla snälla ord.
    Helen, visst kommer vi att få en bra sommar ändå.
    Malin du är hjärtligt välkommen ner till Umeå i sommar, skulle vara jättekul att besöka några trädgårdar med dig.
    Sara, min trädgård är inte den bästa men den är min, så visst längtar jag. Hoppas ni får en underbar resa.
    Kram till alla er...

    SvaraRadera
  5. Ja du Annika inte är det lätt, men vi ska hjälpas åt att göra sommaren så bra som det bara går. Ett annorlunda sommarlov för hela familjen. Du vet att vi finns för din dotter. Kanske kan vi komma ner och hälsa på. Min systerdotter bor ju i Umeå så vi kan säkert bo hos henne. Ta en dag i taget. Oj vilka fina tavlor du målar. Kramar till dig och de dina.

    SvaraRadera
  6. Hej Annika!
    Hörde talas om din blogg genom Gunilla, tycker att du är kanon modig och du verkar ha kvar ditt sinne för humor, dessutom skriver du din blogg på ett underhållande sätt.Jag tror att om man har en positiv livssyn som du har kommer man jäkligt långt med. Jag håller massor med tummar för dig och du är jätte söt i ditt "huckle".

    SvaraRadera