Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 28 mars 2010

Nu räcker det med snö

Idag var det tänkt att jag och min dotter skulle fara på ett Fotvårdsparty hos min kära kusin. Dessvärre drabbades jag av en slags maginfluensa under natten så jag fick ringa och ställa in vårt besök.

Efter samtalet med kusinen upptäckte jag att om jag ändå hade varit kry skulle vi ändå haft förhinder att lämna vårt hus. Snön har vräkt ned utan uppehåll från igår eftermiddag och gör det fortfarande. Plogbilen har skapat en halvmeters hög plogvall både vid entré gången och garage uppfarten, vilken gör det omöjligt för oss att åka någonstans.

Min man är bortrest och jag har "skottförbud" av doktorn. Jaha, så är det, inget att göra åt. Stackars, stackars gubben! Vilket tråkigt välkomnande han får när han kommer hem, jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa till.

Kommer att tillbringa dagen inomhus. Jag och dottern ska ha ett eget fotvårdsparty här hemma. Ett härligt doftbad och en varm kopp te, kommer att göra susen. Hoppas att jag får lite balans i magen också.

Tror alla hoppas att det snart tar slut snö. Jag fattar inte hur det ska hinna töa bort inom en månad. Det finns inga fler ställen att placera den på. Visst är det fint med snö under den här vackra vårvintertiden, när man åker längd- och slalomskidor och skoter, men vi behöver inget mer.

Imorgon börjar en ny vecka, påskveckan. Önskar att solen kommer att visa sig lite "äggstra" mycket och att vi får njuta av snön på ett mer tillfredsställande sätt,t.ex. sittandes i en snögrop med en kopp varm choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar