Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 4 februari 2010

Magkrångel

Jag vet att många utav er som läser känner igen er i detta ämne. Är man invigd i magens mystiska värld så vet man att det är ett elände.
Mår magen bra och fungerar som den ska så är man i toppform.

Min mage tycker inte om stress, fet mat, dåliga relationer samt mediciner. I några dagar har den inte alls mått bra. Den har bönat och bett att jag ska sluta upp med att retas. Jag har försökt vara snäll mot den, inte stressat, ätit bra mat i lagom portioner, varit snäll och "hyfsat" lugn. Det var ju det där med medicinerna. Så klart ger cellgiftsbehandlingen en del biverkningar och för att minimera dessa så tar jag så klart mediciner, men dessa ger ju också biverkningar.

Magen har visat tydligt att den inte mår bra, genom att spotta, fräsa och vrida ur sig som en trasa. Stundtals har det varit outhärdligt smärtsamt. Det har tagit en tid att få en överenskommelse med den, men nu verkar vi äntligen förstå varandra bättre. Vi har lovat varandra att hjälpas åt.

Helt enkelt, är jag snäll så är magen snäll.

2 kommentarer:

  1. Du är otroligt duktig på att skriva med humor om saker som inte alltid är så lätta.
    Hoppas ni kommer överens du och din mage. Kanske ska du testa actimel.
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Krya på dig vännen, en liten rosviks fågel har viskat. Hoppas du är hemma snart igen!
    KramiZar

    SvaraRadera