Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 20 februari 2010

Kvällens middag



Det gäller att njuta av det goda. Kvällens middag blev följande:

Egenfångad lax från Beiarn, ugnstekt med teriyaki och chili.

Sallad med lättkokta Hericots Verts, körsbärstomater, persilja, mix med olika vintersallader, blandad med en god citronolja, flingsalt och min egen örtkrydda.

Kall sås med uppvispad creme fraiche, rom, majonäs, dill, rödlök, citronpeppar och citronsaft.

Dryck till detta blev mineralvatten och lime. (Vinet får jag vänta med, men visst hade det varit gott)

Trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Läste på FB att ni hade mycket gott att vänta här framöver. Kan vara bra att frosta av frysen ibland :-)Det blir Västerbottensostlax för oss i morgon, min har jag fångat i frysdisken på Willys.

    SvaraRadera
  2. Mmmmmmm ser härligt ut Annika. Vilken kvinna du är konstnär, författare, underbar hustru/mor och nu också "Master Chief"!

    SvaraRadera
  3. Jo man tackar, fast Master Chief är väl att ta i. Ni är inte så dåliga ni eller, tjejer. Alltid god mat när vi träffas.

    SvaraRadera