Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 7 januari 2010

Brrrr vad kallt


Idag visar termometern - 31 grader, brrr.

Har varit flitig och gått promenader varje dag men jag tror jag hoppar över idag.
Har märkt att jag är lite känslig i operationsärren, det ilar och kyler när det är kallt ute. En god vän har sytt mig en mycket skön fleecetop som är bra att ha kyliga vinterdagar, den hjälper att hålla värmen över bysten. Idag skulle jag behöva något som värmer extra över hela kroppen och fram för allt ansiktet.

Ett som är säkert är att det är otroligt vackert ute. Alla fantastiska iskristaller som gnistrar i solljuset, helt underbart.

Sådana här dagar är det bra att ta hans om sina små vänner också. Har precis varit ute och fyllt på med fågelmat, solrosfrön så klart. Det går åt mycket med energi för småfåglarna dessa dagar, så de måste fylla på depåerna hela tiden.

Får se om temperaturen stiger under dagen, då blir det nog en promenad i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Ja visst var det kallt idag, men jag är så nöjd över vår promenad igår. Tack för promenaden och samtalet. Vilken vacker bild du lagt in.
    Ha det bra!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart vacker vinterbild! Lite sugen på snön blir man men inte eran kyla, Ush sååå kallt! Snacka om att näsan fryser i hop då man andas.....
    KramiZ Kenya mamman

    SvaraRadera