Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 28 november 2009

På en stjärnklar himmel

Idag lördag, beslöt vi oss för att göra något kul ihop hela familjen. Vi for och spelade minigolf på GolfGarden med några kompisar. Jättekul! Det blev några Hole-in-one och även några sjuor. Allt spelande gjorde oss hungriga så vi for och åt middag på en restaurang i stan.

När vi kom hem tog jag en skön promenad, ensam med hundarna. Det var fullmåne och stjärnklar, några minusgrader.
En v-formation med sjungande svanar var på väg mot oss, målinriktat till varmare breddgrader. Jag hörde dem på långt avstånd och hundarna lyssnade uppmärksamt.
Vi gick på en grusväg, omringad av en mörk skog blandad med tall och gran. Det stjärnklara ljuset, gav himlen en djupblå färg. Vilken fantastisk syn när svanarnas silhuetter flög precis över oss, rakt genom månskenet. Tänk vad lycklig man kan känna sig för stunden.

3 kommentarer:

  1. Vi måste alla bli bättre på att ta tillvara vardagens glädjestunder. Lycka till i morgon, vi tänker på dig och dina nära och kära. Kram Malin, Affe och barnen

    SvaraRadera
  2. Skickar många varma tankar till er och Lycka till imorgon! Blev glad att du kunde känna dig lycklig för stunden igår när du var och promenerade. Det bästa är nog om vi kan leva här och nu. Som jag känner dig så är du ganska bra på det. En stor extra kram till din dotter...
    Kram A-L

    SvaraRadera
  3. Det är härligt att få ett lyckorus. Det finns många saker som gör mig lycklig, denna stund var en av dem. kram

    SvaraRadera