Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 29 november 2009

Organförlust = läskigt

Det närmar sig dagen för mitt nya liv. Mitt nya liv som bröstcancer patient. Har fullt förtroende för kirurgen och övrig personal men har ingen aning om vad som egentligen händer efter operationen. Har fått veta att jag ska ligga kvar ett dygn sen blir det hemfärd, adjö och goodbye.

Brrr, ryser lite av tanken att se mig själv i spegeln efter detta.
Har varit stolt och känt mig snygg med mina två bröst. De har följt med mig på en mycket lång resa, genom pubertet, min 1:a BH, våga ha bikini, pojkvänner, amning och min mans sköna händer. De har gett mig en snygg profil men även sveda och värk när min dotter praktiskt taget satt fast vid dem.

Min dotter och jag hade en liten avskedsceremoni ikväll. Hon pussade på bröstet och sa farväl. Hon har alltid älskat att luta sig mot mig och haft ett skönt, tryggt viloläge, en lagom nackkudde. :-)
Jag vet att framtiden kan ge mig ett nytt och fräscht bröst, fast resan dit kan ta tid. Den som väntar på något gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar