Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 25 december 2011

Slappar dag

Juldagen är för mig en riktig slappar dag. Som barn ägnade man sig åt att leka med alla klappar och vara ute. Nu spelar jag spel, ser film och promenerar. Behöver inte laga mat, det finns rester att värma.
Det kan även bli lite läsning eller virkning eller både och.
Funderar lite på hur nästa år kommer att bli. Försöker intala mig att det blir ett bra år, borde bli bättre än tidigare. För mig hjälper det att tänka positivt, jag njuter bättre för stunden. Det botar inte, det gör en inte rikare eller friskare men jag tar lättare steg framåt. Just nu mår jag jättebra och har gjort det ett bra tag.
En sak som gör att jag surar ihop totalt är när jag gång på gång förlorar i spel med familjen. Herregud, hur svårt kan det vara att vinna över dem, det blir som en ond cirkel, det bara fortsätter. Jag får lust att kasta och bryta sönder saker.
De skrattar åt mig när jag går därifrån för att lugna ner mig, jag samlar mig lite och försöker vara en god förlorare. Här fungerar inte mitt positiva tänkande, ju mer irriterad jag blir över att jag förlorar desto sämre går det, vinnarskallen tar över. Fast om jag har vinnarskalle då borde jag väl alltid vinna, eller hur?
Ligger fortfarande i sängen, skulle kunna ligga kvar här länge men hundarna är otåliga vill ut på promenad. Elin sover och J jobbar helg.
Det blir nog en rätt skön och fridfull dag idag, bara jag inte förlorar i spel. :-)

Kram Annika
Skickat från min iPhone





1 kommentar:

  1. Vi hoppas att 2012 blir bra för dig,mig och alla andra.Så gott slut på 2011 och ett gott nytt år Annika.
    Har du tänkt ge några nyårslöften? Själv har jag inte kommit på nåt bra som jag inte bryter på en gång =)
    Kram Från Helen i VLM

    SvaraRadera