Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 18 augusti 2011

Jag gråter av lättnad och lycka


Idag var det dagen D då jag hade dejt med Dr. Nisse. Vilken vånda, oro, illamående, huvudvärk jag hade i väntrummet innan mötet, samma illamående och huvudvärk hade jag efteråt men oron var borta. En lättnad som bröt ut i gråt, trodde inte jag skulle sluta gråta..jag grät av lycka. All stress som jag burit på inombords släppte och tårkanalerna öppnade sig. Det kändes faktiskt rätt skönt, men jag är fortfarande väldigt trött. Antihormontabletterna verkar göra sitt jobb. :-)
Maken gav mig dessa fantastiskt fina blommor, ståtliga solrosor och vackra rosor.
Vi har nyss ätit middag (för oss) en mycket god surströmmingspremiär. Elin tyckte dessvärre inte om det, vilket säkert fler utav er kan hålla med om. Men vi gillar det!
Nu dröjer det ungefär sex månader till nästa mardrömsmöte. Jag ska njuta i massor under den här perioden, höstmys, brasvärme, färggranna löv, snö, advent, julklappar, julbak och nyår är bara några trevligheter. Mitt eget 40 års firande ska vi hinna med och vet ni vad.........jag har bokat en resa. En sol och bad, motion och sparesa till Turkiet. Jag och Elin åker, gubben stannar hemma. Vi längtar...två månader dit. Bäst att försöka trimma kroppen lite, för att orka hänga med där borta.
HEJ Å HÅ
Ha det gott, Kramar i massor

13 kommentarer:

  1. Härligt att proverna var bra, vi ses
    Kramar Lilian

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt var bra! Vilken härlig höst ni har framför er! Hade nyligen en diskussion med några kollegor om surströmming, kommer den att överleva eller inte? Här i Mellansverige är det nästan inga som äter den, lite synd.
    må så gott!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Så skönt när det är över.

    Kram

    Viktoria

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad för din skull. Vad skönt att ha något att se fram emot också.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart besked Annika! Jag gläds med dig. Ännu ett steg vidare. Kram Malin (Gladilivet)

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt Annika. Bara njuta och ha det bra. Hoppas eran resa också blir härlig. (Naturligtvis blir den det)Själv åker jag på resa med äldsta syrran till Rhodos den 11/9, 1v. Fick i present!!!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga nyheter Annika! Skönt att ni ska iväg på en spa-resa du och Elin. Perfekt att få en extra energikick av solen och att få rå om sig själv med motion och behandlingar:)

    SvaraRadera
  8. Grattis. Skönt. Jag vet precis hur det känns att sitta där i väntrummet. Pest..Njut av hösten. Kram från Monica i Jämtland.

    SvaraRadera
  9. Åh vad skönt att höra Annica. Varje sådant läkarbesök är en pärs för sig så det är så härligt när det är över och det gått bra. Och jätteroligt att ni ska ut och resa :-) Ska själv till Turkiet om några veckor...ha det så bra och må så gott. Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Annica, Vad skönt att läsa i din blogg om att det har gått bra för dig. Jag är i början av den hämska resan, går nu på cellgifter. Önskar dig många år av hälsa och lycka! /Tali

    SvaraRadera
  11. Härligt att höra! Bamsekramar till dig!!

    SvaraRadera
  12. Å vad glad jag blir för dig ! För er ! Kjempeklem fra Ingrid

    SvaraRadera