Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 21 juli 2011

Pust och stånk

Man ska inte klaga på vädret, vilken underbar sommar vi har. Om det inte vore de kompletterande svettningarna och vallningarna från Tamoxifen tabletterna. Herregud vad jag svettas! Tror att det är därför jag sover så illa. Jag verkar vakna strax innan varje attack. :-(
Det enda som är positivt är att jag slutligen har blivit överbevisad på att tabletterna verkligen fungerar. Besökte min fina Piteå-kompis i måndags och vi svettades ikapp. Tur att vi ändå kunde skratta åt eländet.

Nästa vecka börjar jobbet igen, men bara en kortis, ska ha lite semester efter det. För tillfället känns det väldigt tungt att börja jobba, hur i all sin dar ska jag hinna vända tillbaka dygnet? Hela familjen är uppe väldigt sent på kvällarna. Ljuset och värmen lockar inte riktigt till att gå och lägga sig. Fast sovrumsfönstret är öppet och det är svalt ute så ligger jag PÅ täcket och flämtar.
Just nu i skrivandes stund, är jag så trött att jag knappt kan hålla upp ögonen. Fast det går till sig efter lite kaffe.

Igår besökte vi stranden, idag blir det lite shopping. Härligt!
Den nya rabatten ska fixas, bladlöss ska bekämpas, hundar ska motioneras (även matte), alltid finns det saker att pyssla med..både tråkiga och roliga.

Ha en bra dag, svettas lugnt..
KRAM

4 kommentarer:

  1. Under min hormonbehandling provade jag både Tamoxifen och Arimidex. Jag minns dock inte vilken av dem jag började med, men den ena sorten gav mig lika svåra besvär som du beskriver. Den andra sorten var bättre och jag kunde sova i alla fall. Vet att det är individuellt, men kanske är det något du kan ta upp med doktorn ändå. Ett annat tips är att ha en kylklamp, en sån som man har i kylbagen du vet, med en handduk runt om. Jag brukade ha den liggande i sängen och där den legat var det svalare och jag kunde också lägga underarmarna mot den. Det är en plats på kroppen som har väldigt ytliga blodkärl som kan dra ner temperaturen lite när det är som värst. Något att prova kanske. Helt utan biverkningar. ;)

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Åsa för alla bra tips. Ska absolut testa med kylklamp. När det gäller tabletterna så sa doktorn bestämt att det inte fanns något alternativ.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner så väl igen mig. Vaknar flera gånger om natten och är så varm, så varm. Har inte lika mycket problem med vallningarna på vintern. Då fungerar de som ett mer efterlängtat element.

    Har lite ångest för att börja jobba igen. Jag har ju slut på all sjukskrivning och ska då jobba heltid. Det kommer aldrig att gå.... Så jag får väl ta ut lite föräldraledigt.

    Hoppas du har en skön semster och att vädret inte är allt för dåligt (här är det regn, regn och regn.)

    Kram Viktoria

    PS. Kylklamp ska jag också testa. Skitbra tips!

    SvaraRadera
  4. Jag betraktar min anithormonbehandling som ett krig mot monstret! När vallningarna och svettningarna var som värst tänkte jag: "Nu får ni era ....". Och det kändes mycket bättre.

    Inga

    SvaraRadera