Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 16 juli 2011

I´m back

Efter veckors frånvaro har jag till slut hittat tillbaka hit. Det känns verkligen som evigheter sedan. Det har hänt en hel del under den här tiden, vilket har påverkat mig på olika sätt.

Det har varit en mycket intensiv arbetsperiod vid månadsskiftet som gjorde mig väldigt trött och utpumpad. Det märks att jag jobbar fler timmar nu, återhämtningens timmar på hemmaplan blir allt färre.
Ytterligare två personer i min närhet har drabbats av tråkigheter i samband med bröstcancer. De har dock fått bra prognoser men ändå ett stort ärr i hjärtat. Mina tankar går till dem varje dag.

Har sovit rätt dåligt de senaste dagarna vaknar väldigt tidigt och har svårt att somna om. Känner att mina vallningar har ökat, vilket säkert påverkar sömnen också.

Semestern startade den 6 Juli och dagarna har verkligen flugit iväg. Sommarvädret kan man inte klaga på, varmt och soligt, väldigt få regndroppar. Familjen har varit på en fiskeresa till Norge. Fint väder men inge fisk. Det är sånt som händer ibland men visst är det lite trist. Vi hade det iaf jätteroligt. På hemvägen hälsade vi på goa vänner. Myste,badade, åt och drack gott, pratade och skrattade. Alltså helt underbart.

Nu ska jag ha semester nästa vecka sedan blir det jobb igen, därefter väntas ytterligare lite semester. Har inte så mycket inplanerat förutom att besöka min kära pitekompis som kämpade tillsammans med mig i Umeå. Längtar...

Har hunnit med lite bio, senaste Harry Potter filmen. Trädgårdsarbete (vilket aldrig tar slut)och annat pyssel. Idag blir det ett besök på Mörödagen.

Jag njuter av sommaren, tillsammans med vänner och familj. Att kunna njuta av livet runt omkring en och i sig själv är fantastiskt. Varje dag ger något nytt, en blomknopp slår ut, ett leende, fågelsång. Härligt!

Sköt om er, på återseende...
Den här gången lovar jag att inte dröja så länge..

KRAM

3 kommentarer:

  1. Jag har saknat dig. Skönt att du har en fin semester. Man behöver ladda batterierna. Synd på fisken. Jag har uttrat idag och det blev 4 öringar.
    Härligt att glida fram i lugn och ro och så hugger det.
    Ha en fortsatt skön semester. Kram från ett soligt Jämtland.
    Monica.

    SvaraRadera
  2. Låter som du haft / har det toppen!

    ( så länge du bara mår bra, får du vara borta ett tag.. Man behöver det ibland-bara göra det man vill och behöver! Men det är trevligt att ta del igen sen :) )


    Kram. Helena

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka. Jag säger som Helena. Är allt som det ska får du vara borta så länge du vill. Men lite orolig blev jag allt ... Skönt att höra att du semestrar och har dig, då är det mesta som det ska i alla fall. Må gott.

    Kram

    /Åsa

    SvaraRadera