Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 13 juni 2011

Det kom en inbjudan..

Välkommen till helgen för unga kvinnor 16-18 september 2011 i Skellefteå.
Jaaa tack, så kul och jag kommer.
Det blir jätteroligt. Inget är schemalagt utan aktiviteterna bestäms av deltagarna. Man bor i enkelrum. Kost, logi och resa ingår i priset på 300 kr. Detta är ett arrangemang via BRO som står för resterande kostnader.
Jag längtar verkligen dit, kanske vi ses där. Är det någon som ska dit?

Det är ett tag till september, så först ska jag njuta av sommaren. Helgen har varit fantastiskt skön, + 29 grader. Dagarna har varit nästan för varmt, men man ska inte klaga. Lite trädgårdsarbete har jag hunnit med. Duschat hundarna och mig själv med vattenslangen. Min man, stackarn, har jobbat helg, 12 timmars pass per dag.
Vi har suttit ute sent på kvällarna och njutit..en stund..sedan kom MYGGEN. Dessa blodsugande, irriterande, surrande småkryp som kan göra en sömnlös, kliandes, blodig och jävligt förbannad. Men det finns hopp.. :-)
Tackar uppfinnaren för myggspiralen, räddaren i nöden. Även deon MYGGA är effektiv.
Tror ändå att jag tål myggen bättre i år en tidigare. Förra året avskydde de mig, kanske berodde det på cellgifternas avskräckelse. Kan hända att lite gifter är kvar fortfarande, eftersom de håller sig på lite avstånd.
En sak som är positiv med cellgifter iaf, förutom att de dödar cancerceller.

Ska förresten boka tid för återbesök i augusti. Fick ett brev att jag måste ringa själv. Huu, en ilning gick genom ryggraden. Ska försöka att inte tänka så mycket på det. Leva i nuet, i sommarens sköna famn, med grillmat och rosé.

Känner mig stressad över att jag inte hinner med att läsa era bloggar. Jag har läst ikapp lite men har inte hunnit med att kommentera. Det är väl så när orken sakta men säkert kommer tillbaka så vill man göra så många olika saker. Kan hända att jag pressar mig lite för hårt ibland, inte vilar ordentligt, så när jag väl sätter mig ned finns det inget kvar. Jag sitter hela dagarna framför datorn på jobbet, så det är rätt skönt att gå ut i trädgården och pyssla när man kommer hem.
Tur är att jag har min nya mobil, då kan jag surfa lite i sängen. :-)

Kanske att det blir en liten stund nu, ha det så bra.
God Natt och kramar i massor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar