Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 27 maj 2011

Jag och min iphone

Är så glad, har äntligen fått mig en iphone. Herregud vad mycket man kan göra och upptäcka. Man är uppkopplad, inkopplad, omkopplad, avkopplad och urkopplad. Har inte riktigt lärt mig alla finesser men skam den som ger sig.

Har försökt skicka bilder från den till min blogg men jag vet inte hur..kanske är det någon utav er som har ett bra tips?

Sedan verkar det som om det är ett allmänt strul men blogger. Flera skriver om svårigheter att lämna kommentarer, skriva inlägg, vara inloggad m.m. Haft samma problem och det är fruktansvärt frustrerande

Nå, åter till min iphone... Herregud vad man måste se dum ut när man sitter vid köksbordet men gigantisk gamnacke (och som förbipasserande tror) stirrande frenetiskt på bordskivan, fast man egentligen har fullt sjå med att uppdatera sig med olika tvprogram, prylförsäljning, väder, facebook, mail, musik, you tube och massa annat. Att en så liten pryl kan trollbinda med sin magiska teknik.

Jag var skeptisk men nu är jag frälst.

Skulle vilja blogga via den också men som sagt det verkar inte fungera helt ok, tacksam för goda råd.

Ha en bra kväll.
KRAM!

6 kommentarer:

  1. Grattis och välkommen till "Ajfånarnas Värld". Det är bland det roligaste man kan ha! Jag har säkert massor att lära ännu, men jag är jättenöjd med den!! När du lärt dig hur man gör när man bloggar från den får du hojta - för jag är helt lost när det gäller den biten :)
    Lycka till!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag gick bara in på inställningar i Blogger och fliken "E-post och mobil" och följde instuktionerna.
    Sen gjorde jag inlägg via mobilen på min mail gm att skicka det till go@blogger nånting.
    Dock har jag inte testat att få i väg foto, men det kommer väl.

    Önskar dig en bra dag!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Blogga går ju bra, bara som vanligt. Om man vill lägga in bilder tror jag man behöver ha någon bra app. En heter Bloggpress nånting, och kostar lite. Den är jag på G på.

    Jag blev kär i januari.

    I min I-fån.

    Och den är fortfarande mig kär.

    Mina barn har dock satt upp lappar i köket I-phone Förbjudet!!!

    Ha Ha. gissa om de tröttnade på mig med näsan i mobilen!?

    Du får se upp och hålla koll på reaktionerna från omgivningen!

    Ha de kul med den!

    konstochcancer Helena

    SvaraRadera
  4. hej ! Jag har lyckats att gå in på bloggen via Iphone o skriva som vanligt- men fåt inte till detta med att lämna 1 foto- tyvärr ! Ska kolla det någon skrev häruppe- om bloggpress
    Jag äääälskar min ( nya) Iphone- jag tappade min första Iphone i toa i påsk.......ehmmm

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde som Fighter skrev och det funkar bra. Saknar dock att kunna publicera flera bilder samtidigt. Det finns säkert något bra knep för det också.
    Tack för alla era kommentarer.

    /Annika

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till din nya telefon :).

    SvaraRadera