Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 26 april 2011

Snart fri..

Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot imorgon. Äntligen så ska jag få ta bort min venport. Imorgon kl. 11.00 ska det ske ett litet kirurgiskt ingrepp. Vet att det går snabbt och inte alls lika komplicerat som att sätta dit den, men jag är ändå väldigt nervös. Själva känslan av att åter igen komma till kirurg mottagningen gör mig illamående, samtidigt som jag längtar till min befrielse.

Kan inte låta bli att tänka...tänk om..jag måste använda den igen..ska jag verkligen ta bort den? Självklart ska den bort men jag har svårt att koppla bort tanken på att cancern kan komma tillbaka.

Nä fy vad deppigt....måste ha glada tankar. Hmmm..vad gör mig glad?
Det här till exempel:

SOL CHOKLAD GOD MAT GOD DRYCK GLADA MÄNNISKOR VÄRME SNÖ(om man vill åka skidor) SOMMAR VINTER HÖST VÅR BLOMMOR VÄXTHUS GRÖNSKA FÅGELSÅNG GRILLSÄSONG PAKET DUGGREGN HUNDAR BARN VÄNNER MIN FAMILJ PIMPELVINSTER SAND MELLAN TÅRNA SKRATTANFALL HUMOR ETT BREV ETT HEJ MINA BLOGGVÄNNER ...M.M.

Jag ska tänka positivt om imorgon, befrielsens dag, koncentrera mig på det och inte på själva smärtan och ångesten. Vet att jag kommer att klara av det.

KRAM på er alla!

4 kommentarer:

  1. Lycka till!/ Helena

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå jättebra! Härligt att få ta bort den.
    Vad glad jag blev av dina positiva ord!!!! Det måste jag börja med - om jag får härma dig förstås?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå jättebra, det var en stor befrielse att få bort den, Lycka till.

    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna att det ska göra mindre ont och gå snabbare att få ut elendet än att sätta dit det. Tänk att du blir en ännu friare kvinna snart:)

    SvaraRadera