Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 21 mars 2011

Hemma efter en skön helg, men förkyld...igen

Tack kära vännen för en underbart trevlig och rolig helg!
Jag och min kompis har verkligen haft det bra.
Vi började fredagseftermiddagen med ett litet glas vin och skålade för att vi äntligen träffades. Duobehandlingen på AquaSpa var riktigt skönt och avkopplande. Ryggmassagen var ljuvlig, fast jag hade önskat lite mera "kraft". Kurbadet och dess oljor gjorde så att man blev riktigt yr i huvudet när man klev ur karet...men det kan också bero på blodsockerfall (hade inte ätit någon middag ännu)..eller vinet. :-)
Vi lånade nyckeln till hotellets relax där vi badade bubbelpool och bastade.
Trots att vi var lite hungriga kände vi ingen stress utan gjorde oss iordning i lugn och ro. Tycker det är så mysigt att jämföra varandras dofter, krämer, make up produkter. Sminka sig, fixa håret och ta på sig något rent, fräscht och förhoppningsvis snyggt är en del av grejen när man ska gå ut.

Vi hade pratat om att testa en ny restaurang som heter Los Pepes. där det under våren på fredagkvällar serverar en jättegod tapasbuffé för 250 kr. Jag tyckte det var klart prisvärt för det fanns många goda rätter att välja mellan.
Det var även en mycket händelserik kväll. Strax efter att vi kommit dit, var det en gäst som svimmade (tror vi). Några andra gäster som var sjukvårdskunniga tittade till honom under tiden personalen ringde efter ambulans. Lyckligtvis kunde han gå ut tillsammans med ambulanspersonalen men följde med dem för vidare undersökning. Det blev en lite konstig stämning just när det hände men det ändrades fort, efter att de hade åkt. Vi satt nämligen granne med två glada gäng. Ett stort gäng tjejer som hade möhippa för en kvinna som skulle gifta sig på äldre dar. De sjöng och skålade och höll tal. På andra sidan av oss satt ett gäng karlar, ungefär i vår ålder..typ 25..:-) nja inte riktigt men i vår ålder. De roade sig åt möhippegängets sång, så de sjöng med och applåderade och hurrade. Vi fick oss själva många goda skratt.
Allt avslutades väl med en kopp kaffe och en liten skvätt whiskey (för min onda hals).
Klockan var rätt mkt när vi vandrade tillbaka, vi kände oss lite trötta så vi gick direkt till hotellet. Såg lite tv och pratade ännu mera.

Hela lördagen ägnade vi oss åt shopping, eller iaf ett försök till det. Oftast när man är laddad för det så hittar man ingenting och så var fallet. Jag är en person som tycker mycket om färg men i butikerna var det mest beige, kaki, puderrosa, ljusblått, marinblått, naturvitt och leopardmönster. Visst är det snyggt på dem som passar i det men jag försvinner i dessa blaskiga färger. Till slut hittade jag en blus och ett linne på Åhléns i cyklamen (perfekt färg). Även ett par jeans från H&M och några linnen fick följa med hem. Vi köpte även lite smink, det är alltid så svårt att välja men kul. Vi tog lång tid på oss i varje butik, vi skyllde på åldern. (fniss) Tror att vi båda har börjat få tendenser till 40års kris. Hörde någon sa att det är värre att vara 39 än att vara 41. Kan nog hålla med. I många skeden så är den bästa tiden nu och framåt så det är bara att ladda och ta steget.
Det blev en tidigare middag på en Thai restaurang, sedan vidare till Carl-Viktor för en drink. Det skulle vara en trubadur som skulle spela men vi kom lite för tidigt, det var vi och en massa pensionärer, (hihihi, då var vi där igen med åldersnojan). Ändå trevligt, jag och min kompis har verkligen hunnit prata av oss under dessa dagar, som om vi aldrig har varit ifrån varandra.
Partypinglor som vi är gick vi tillbaka till hotellet för att vänta in de yngre gästerna med lite choklad, ost och vin. Det var väl det största misstaget för helgen, inte orkade vi gå iväg igen. Det blev prat i sängen istället, vilket iof kändes väldigt skönt dagen därpå.

Vi orkade ta oss hemåt pigga och alerta, nja hyffsat. Mitt halsont hade fått sällskap utav hostan så jag kände mig inte så pigg.

Var ändå inställd på att åka till jobbet idag, men nattens ständiga hostande, dåliga sömn, lite feber och min hesa röst satte stopp för det i morse. Har sovit några timmar och dricker litervis med te, hoppas jag kurerar mig fort.

Ser redan fram emot nästa gång vi träffas, vi har så kul tillsammans.

KRAM

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än att instämma. Stor puss (nä förresten då smittar du ju mig ;)) å kram!
    M

    SvaraRadera