Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 14 februari 2011

Slutar nog aldrig att fråga mig..


Varför bor jag i denna kalla landsdel? Men som alltid vid denna fråga, så får jag samma svar tillbaka; För att jag trivs så bra här, för att jag vill bo här. I alla fall alla andra dagar/årstider när det inte är så här kallt.
Ni har säkert sett mitt tidigare inlägg där instrumentpanelen på bilen visar -37,5 grader.

Det känns konstigt att rycka på axlarna och säga muntert, WOW inte såå kallt idag BARA - 24grader. :-)
Sedan blir man väldigt lurad utav det otroligt vackra ljuset och solstrålarna som gör snön glittrande. Man tänker sig att det skulle vara ca. -10 minus, vilket är det absolut bästa vintertemperaturen här uppe.
Tycker ändå att det funkar bra trots kylan, man vänjer sig rätt fort. Dessutom har vi ett varmt hus, motorvärmare och varmt på arbetsplatsen. En kollega gav mig nästan en utskällning (på ett skojsamt sätt) eftersom jag hade klänning och strumpbyxor på mig idag. "Man kan väl för fan inte ha klänning på sig när det är - 37 grader", jo faktiskt så kan man det ..fast jag måste erkänna att det var lite kyligt. Kom på mig att jag glömde ta på mig mössan. Tack och lov för dunjackan och den underbara huvan.

Många som läser om detta kylslagna landskap måste bli väldigt avskräckta men jag hoppas att ni någon gång kommer att få den förmånen att besöka Norrbotten och Luleå. Det är faktiskt en jättefin sjöstad med ett bra utbud av aktiviteter, shopping, restauranger, nöjen och sevärdheter. Sommaren, skärgården och midnattssolen är ju fantastisk....men även vårvintern under mars/april.
Men jag skulle kunna tänka mig att bo utomlands de mest mörka och kalla månaderna, fram för allt januari och februari.
Avslutar med en bild för att drömma sig bort en stund, KRAM


1 kommentar:

  1. Så fina ni är...

    Jag har många gånger önskat att jag kunde bo
    där uppe, jag älskar snön och hatar verkligen dom gråa tråkiga blåsiga skånska vintrarna, nu haft vi haft en hel del snö både förra vintern och denna men just nu är det ca 1-2 cm snö här där vi bor men kör man utanför byn så är det i princip ingen snö alls... Jag vill ha massor av snö, kallt och vindstilla... :)

    Kramar från Lisbet

    SvaraRadera