Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 31 januari 2011

Fortfarande sjukt hemma...

Vår dotter är fortfarande sjuk. Det är verkligen en utdragen förkylning. Hon har haft feber sedan torsdag förra veckan. I fredags var det tio elever i hennes klass som var sjuka.

Helgen har till resultat av detta inte varit så händelserik. Under lördagen snöade det riktigt ordentligt, man såg nästan inte ut. Efter att det hade slutat tog jag en långpromenad med hundarna. Nackdelen med att man bor lite ute på landet är att de är så sena med plogningen. 3/4 av promenaden var ett stånkande och stönande och plumsande i snö. Det blev en rejäl omgång för min stackars kropp.
Väl hemma igen så hade plogbilen skapat en rejäl plogvall. Min granne och hans son, båda kära vänner till oss, var så hjälpsamma och plogade bort lite snö så att jag kunde komma ut med bilen. Man vet ju aldrig vad som kan hända när det är en febersjuk liten flicka här hemma.

Igår kunde jag lämna henne hemma en stund för att åka in till stan. Hade bokat två biljetter till Musikalen Snövit och de skulle hämtas ut senast igår. En strålande dag, fullt med skridskoåkande familjer. Det var full aktivitet på isen runt stan. Jag tackar Luleå för att det är en sådan fin vinterstad. Underbart att se.
Jag uträttade lite ärenden på Åhléns och for sedan hem igen.

Har haft lite huvudvärk men känner inget mer. Elin blir hemma imorgon också, både från skolan och dansen. Hoppas att hon blir bra snart och att vi andra håller oss friska.
KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar