Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 19 november 2010

Kallelsen har kommit

Måndagen den 22 November ska jag ned till Umeå för min första återkoll. Det blir provtagningar, mugascint och träff med doktor Nisse. Mammografin blir vid ett senare tillfälle, den var inte inplanerad inför måndag. Ska kolla med Nisse när det är tänkt, det blir väl en remiss till Sunderby Sjukhus för den undersökningen.

Just nu är det många tankar som snurrar runt i mitt huvud, därav denna sena kväll. Har ont i hela kroppen, huvudvärk och okoncentrerad. Är pigg och hyfsat alert på jobbet och under dagen men det är nu på kvällen/ natten som allt snurrar. Tänk om det har kommit tillbaka i skelettet, jag har ju så ont i ryggen? Nä, det kan det väl inte göra så här snabbt, eller kan det? Tänk om jag har fått något i tarmarna, jag har ju så ont i magen och har jag inte ovanligt mycket ont i huvudet just nu?Egentligen har jag ingen aning om vad jag tänker på utan allt bara far om kring i min hjärna. Det är väl rätt normalt att det är så här inför en återkoll.

Har läst era fina kommentarer på inlägget angående min årsdag. Visst är jag stolt över mig själv som har kämpat igenom detta året av operation och behandlingar, men jag har ju inte haft något val. Det går inte att ge upp och utan läkare och medicin skulle jag aldrig klarat det.
Kan även blicka tillbaka och på det här året och känna att det har givit mig mycket som är positivt, konstigt men sant. Mitt första cancerår har givit mig en djupare inblick om mig själv, nya bekantskaper, ännu öppnare syn på andra människor samt härliga bloggvänner. Utan min cancerdiagnos hade jag nog aldrig börjat blogga.

Min kära man ska följa med mig till Umeå som stöd och det känns otroligt skönt att ha med honom. Jag hoppas vi har lite tid över så jag hinner hälsa på Oasen, Terapiverksamheten och lukta på sågspånen. :-)

Imorgon är det fredag,ska jobba någon timme, fixa Elins frisyr, hennes klass anordnar disco på kvällen. Ska även ordna med lite pyssel och tavlor, ska vara med på en julmarknad på lördag. Hoppas jag får sälja lite saker. Skönt att göra något helt annat och slippa tänka så mycket.
Besök gärna Ralph Lundstensgården på lördag den 20/11 kl. 11-16 för en riktigt mysig julmarknad.

Nu blir det en huvudvärkstablett och lite sömn.
God Natt och Kram!

2 kommentarer:

  1. Tänker på dig på måndag och skickar positiva vibbar i massor så du får BRA besked!!! Ha en fortsatt trevlig helg, hoppas det gick bra på marknaden!
    /Kuriren-Birgitta

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut!
    /Yvonne

    SvaraRadera